پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این دولت دست از پافشاری خود برای اجرای عدالت برنخواهد داشت، گفت:

این دوره‌ای که آغاز شده است دیگر متوقف نخواهد شد. امروز به فضل الهی و به سرعت قله‌های عزت و اقتدار یکی پس از دیگری فتح می‌شوند، پس باید این راه با اقتدار ادامه پیدا کند.به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر احمدی نژاد که در همایش فرمانده‌هان و مسوولین لشکر 6 ویژه پاسداران دوران دفاع مقدس سخن می‌گفت، پایه ساختن یک کشور را عدالت دانست و گفت: عدالت و قسط پایه حرکت انسان است، اجرای عدالت مانند شکستن خط دشمن است.

اجرای عدالت به معنای دیگر باز کردن راه در عرصه جهانی است، پس باید راه را برای اجرای عدالت در دنیا و در داخل کشور باز کنیم، البته این کار با مشکلاتی نیز مواجه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دوران دفاع مقدس زیباترین دوران حیات ملت ایران است، گفت: آن دوران آغاز زنده شدن همه بشریت بود.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: امروز در مقایسه با گذشته باید ببینیم که در کجای تاریخ ایستاده‌ایم، آیا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حوادثی مقطعی بودند یا اینکه قطعه‌ای از تاریخ و فرازی از حرکت به سوی کمال.

رئیس جمهور افزود: انقلاب اسلامی یک اتفاق از سلسله اتفاقاتی است که باید اتفاق می‌افتاد تا جامعه بشری به نقطه موعود برسد، خداوند انسان را آفرید تا دو ماموریت خود یعنی خلیفه الهی و حیات طیبه و سعادتمند را در زمین احیا کند.

وی افزود: خداوند انسان را جایگزین خود قرار داد، یعنی کاری که قرار است خداوند انجام دهد او بر روی زمین انجام دهد و ماموریت دوم خود که همان حیات طیبه و سعادتمند الهی است را برپا کند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه اگر کسی بناست خدایی کند باید از مسیر تلاش آنهم بر پایه حیات طیبه بگذرد گفت: آن مسیر حقیقی و کمال از مسیر اصلاح گری می‌گذرد.

وی افزود: خداوند پیامبران را فرستاد تا انسان را در این مسیر راهنمایی کنند اما پیامبران در این مسیر به شهادت رسیدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: خداوند به اسلام و ایران لطف و عنایت ویژه دارد، چرا که اولا با حقیقت دین آشنا کرد و ثانیاً ماموریت صیانت از اسلام را بر عهده ملت ایران گذاشت، پس می‌توان گفت، اگر از ملت ایران اثری نبود از اسلام اثری نبود و اگر از اسلام اثری نبود از ملت ایران اثری باقی نمی‌ماند.

وی گفت: ملت ایران حقیقت اسلام را از سرچشمه فیوضات الهی دریافت کرد، ملت ایران تلاش کرد تا حلقه جهل و ظلم را بشکند. شما در طول 1400 سال دیدید که چند فرصت برای ایرانیان به وجود آمد اما این فرصت ها محدود بودند تا اینکه یک فرصت تاریخی برای معرفی حقیقت اسلام ناب محمدی برای ملت ایران به وجود آمد.

دکتر احمدی نژاد در ادامه سخنان خود گفت: نام ایران امروز منهای اسلام معنا ندارد، امروز هر زمان که از ایران نام برده می‌شود در ذهن ها نام اسلام تداعی می‌شود، امروز ملت‌های جهان عاشق اسلام و نام ایران اسلامی هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دوره تبیین و انتشار جهانی اندیشه اسلام ناب به دست انقلاب اسلامی و ملت ایران است، گفت: انقلاب اسلامی مقدمه شکوفایی حیات طیبه اسلامی است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه حرکت عمومی به سمت نقطه اصلی و هدف باید با شتاب روز افزون تر ادامه پیدا کند، اظهار داشت: امروز در اجتماعات و اجلاس‌های بین‌لمللی،      می‌بینند که سایر ملت‌ها سخن ملت ایران را بر زبان خود جاری می‌کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم جهان از وضع فعلی ناراضی هستند، به اجلاس گروه 15 اشاره کرد و گفت: در این اجلاس از کشورهای مختلف با دیدگاه‌های متفاوت حضور داشته‌اند اما مساله مشترک آنان نارضایتی از وضع موجود بود.

دکتر احمدی نژاد گفت: چیزی که در این اجلاس و سایر نشست‌های بین المللی بیان می شود این است که ملت‌های جهان امروز نقطه امیدشان ملت ایران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید ایران و جهان را بسازیم گفت: بنده به شما بشارت می دهم که پیکره شیاطین در حال فرو ریختن است، امروز اتفاقات بسیاری در جهان در حال رخ دادن است، شما ده سال پیش ایران و آمریکا را با هم مقایسه کنید، ببینید بوش در کجا قرار دارد و ملت ایران کجا ایستاده است.

وی افزود: امروز تمامی دنیا بر این اعتقادند که ملت ایران اندیشه خود را بر علیه استکبار و رژیم صهیونیستی القا کرده است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به سفر خود به نیویورک گفت: برای اجلاس نیویورک سران شیاطین یک سال طراحی کرده بودند تا معاهده ای را تنظیم کنند که سایر ملت‌ها را در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای منع کنند و از سوی دیگر خودشان تنها کشوری باشند که می توانند از این انرژی استفاده کنند.

وی افزود: آنها با دادن بیانیه های متعدد تلاش کردند که سایر کشورها را با خود همراه کنند به طوری که به هنگام سخنرانی بنده سالن اجلاس را ترک کنند ولی اینطور نشد.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: به فضل الهی خواهید دید که آمریکایی ها از منطقه ما خارج و در خاک خود محصور خواهند شد. آنان حسرت اینکه به ملت ایران آسیب بزنند، به گور خواهند برد.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: حضور بنده در لشکر 6 ویژه پاسداران در دوران دفاع مقدس یکی از بهترین دوره های زندگی‌ام بود و امروز نیز همراه با شما همچون آن دوران تا آخر خط ایستادگی خواهیم کرد.

کد خبر 107810

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز