مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: درصورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز می‌توانیم خط 4 مترو از میدان انقلاب تا میدان آزادی را تا مهرماه آماده بهره‌برداری کنیم

محسن هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: ریل‌گذاری حدود 4 کیلومتر از مسیر توسعه غربی خط 4 حدفاصل میدان انقلاب تا آزادی صورت گرفته و کار حفاری تونل‌ها در این مسیر نیز با سرعت خوبی در حال پیشروی است و اکنون تونل‌های این مسیر از میدان آزادی هم عبور کرده اما برای تکمیل ایستگاه‌ها و بهره‌برداری از مسیر نیازمند تامین بموقع و هرچه سریع‌تر اعتبارات هستیم.

وی افزود: تا اواخر تیرماه قابلیت آماده‌سازی‌ ایستگاه توحید در خط 4 مترو واقع در خیابان آزادی را داریم اما تاکید شهردار تهران این است که پیش از مهرماه و شروع سفرهای دانش‌آموزی و دانشجویی کل مسیر خط 4 از میدان انقلاب تا میدان آزادی آماده بهره‌برداری شود که تحقق این مهم به تامین منابع مورد نیاز بستگی دارد.

هاشمی با بیان اینکه خط 4 متروی تهران تا پایان سال از غرب به شهرک اکباتان خواهد رسید گفت: با توسعه غربی خط 4، مسافران خط 5 ( کرج - تهران) به غیراز ایستگاه صادقیه می‌توانند از ایستگاه جدید خط 4 که با این خط تقاطع دارد برای ورود به شبکه داخلی مترو استفاده کنند که این امر کاهش ازدحام در ایستگاه صادقیه و خط 2 را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه گفت: عملیات اجرایی احداث ایستگاه میدان کلاهدوز در توسعه شرقی خط 4 مترو نیز به اتمام رسیده و این ایستگاه آماده افتتاح است و به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

وی تاکید کرد: ایستگاه‌های میانی توسعه شرقی خط 4 از میدان شهدا تا میدان کلاهدوز نیز مانند ایستگاه‌های پیروزی و کوکاکولا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند. هاشمی افزود: دستگاه حفاری اتوماتیک خط 7 مترو نیز آماده آغاز به کار است که با راه‌اندازی این دستگاه سرعت حفر تونل در خط 7 به‌شدت افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های حفار اتوماتیک می‌توانند تنها در یک جبهه کاری روزانه 15متر تونل حفر کنند درحالی‌که در روش دستی برای حفر روزانه 20متر تونل باید حداقل 20جبهه کاری فعال شود.

کد خبر 107680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز