همشهری آنلاین: دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایرانی گفت: در تحقیقاتی مشاهده شده که امواج محیطی و پارازیت‌ها موجب افزایش سقط‌های ناخواسته‌ می‌شود

که البته این امر در دست تحقیق است و در همین زمینه نیز وزارت بهداشت تحقیقاتی را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا دکتر محمدرضا نوروزی گفت: متاسفانه ناباروری به عنوان مشکل جدی از طرف دست‌اندرکاران دولت در نظر گرفته نشده و علی‌رغم شیوع و روند رو به افزایش زوج‌های نابارور در هر سال به دلیل عوامل اجتماعی و محیطی اما همچنان حمایتی نمی‌شوند.

وی ادامه داد: ساده‌ترین حمایت‌های درمانی که تحت پوشش قرار گرفتن بیمه زوج‌های نابارور است متوقف شده است و با وجود افزایش روزافزون ناباروری در ایران، امکانات درمانی وهزینه‌ها جوابگوی پوشش همه این افراد را نمی‌دهد.

نوروزی گفت: بیمه‌ها از پرداخت هزینه‌های درمانی ناباروری شانه خالی می‌کنند و زوج‌ها برای درمان هر دوره خود به سمت خط فقر حرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات ناباروری باید در گروه بیماری‌های خاص تلقی شده و توسط دولت حمایت شود گفت: سالانه 100 تا 120 هزار نفر به تعداد زوج‌های نابارور کشور افزوده می‌شود که تنها 30 تا 50 درصد آنها برای درمان خود به مراکز مراجعه می‌کنند.

دبیر انجمن علمی تخصصی ناباروری کشوری ادامه داد: اگر نتوانیم این جمعیت را پوشش درمانی مناسب دهیم در سال‌های آینده شاهد جمعیت انبوهی از زوج‌های نابارور خواهیم بود.

نوروزی هزینه هر دوره درمان به روش پیشرفته را 5/1 تا 2 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: 30 درصد هزینه این درمان دارویی است.

کد خبر 107368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز