مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: دولت باید زمینه برداشت 2 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی را برای متروی تهران و سایر شهرهای کشور فراهم کند

تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سهم یک میلیارد دلاری متروی تهران از این اعتبارات گفت: با اختصاص این اعتبار بخشی از واگن‌های مترو که از همین محل باید خریداری شود و اکنون در گمرک متوقف مانده وارد خطوط شده و متعاقب آن سرفاصله حرکت قطارها کاهش خواهد یافت.

وی با اعلام اینکه 2 آزمون بزرگ برای دولت و شهرداری در توسعه مترو در حال اتفاق است، اظهار داشت: یک طرف شهرداری‌ها هستند که باید وظایفی نظیر ساخت خطوط را انجام دهند که خوشبختانه در این راستا کاملا موفق بوده‌ایم؛

به‌گونه‌ای که در طول تاریخ کشور ساخت خطوط مترو بی‌نظیر بوده است. وی افزود: در این میان آزمون دولتمردان هم پرداخت بموقع اعتبارات است که با این کار نگذارند بیش از این زمان از دست برود.

به گفته تشکری هاشمی، درصورت پرداخت بموقع اعتبارات مصوب از سوی دولت و ورود واگن‌های جدید می‌توانیم تا پایان سال تعداد مسافران مترو را به یک میلیون نفر در روز افزایش دهیم.

وی گفت: در ردیف‌های بودجه سال 89،  دولت باید 445 میلیارد تومان برای توسعه مترو، 60 میلیارد تومان برای یارانه بلیت و یک میلیارد دلار از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی به مترو اختصاص دهد که متأسفانه تاکنون هیچ پرداختی صورت نگرفته است و با توجه به اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه دولت باید برای آنکه مردم و حمل‌ونقل عمومی دچار مشکل نشود اعتبارات مصوب را  بموقع پرداخت کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اگر منابع مالی به موقع تامین شود شرکت‌های واگن‌سازی‌ داخلی نیز می‌توانند طی 2 ماه واگن‌ها را ساخته و آماده کنند و روزی یک واگن از مجموعه بیرون بیاید که این یک فرصت طلایی برای کشور است.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای آنکه دارندگان کارت‌های شناور برای ورود به محدوده طرح ترافیک دچار مشکل نشوند از شنبه آینده( 25 اردیبهشت ماه) کد رمز و نام کاربری دارندگان کارت‌های شناور برای آنها ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: این افراد از طریق سایت شهرداری و همچنین تماس با 137 می‌توانند شماره پلاک خودرویی را که با آن وارد محدوده طرح می‌شوند اعلام کنند.

معاون شهردار تهران همچنین در مورد سیستم کارت بلیت الکترونیک گفت: در خرداد ماه این طرح به‌طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.وی تصریح کرد: حذف بلیت کاغذی یک واقعه است که در تاریخ کشورمان ثبت خواهد شد به همین دلیل مراسم ویژه این کار برگزار خواهد شد تا در یک روز خاص حذف کامل بلیت کاغذی صورت گیرد.

به گفته تشکری هاشمی،  مقدمات کار برای حذف بلیت کاغذی نیز صورت گرفته است و اکنون در حال به روز رسانی و آموزش‌های لازم به پرسنل و شهروندان برای فراهم‌سازی‌ زمینه حذف کامل بلیت کاغذی هستیم.

احداث 10 خط اتوبوس تندروی دیگر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از احداث 10 خط دیگر اتوبوس تندرو خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای ادامه این پروژه با شورای شهر و کمیسیون عمران شورا صورت گرفته است و امسال خط جدیدی از پارک وی – بزرگراه چمران تا میدان توحید و در ادامه تا میدان جمهوری احداث خواهد شد.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: احداث خطوط اتوبوس‌های تندرو در خیابان‌ها و معابری باید صورت گیرد که اول از همه تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی در این مسیر‌ها زیاد باشد و دوم اینکه با ایجاد خط عبوری ویژه اتوبوس‌ها مسیری هم برای خودروهای شخصی وجود داشته باشد.

کد خبر 107121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز