سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین-هلن صدیق بنای: پدر و مادر‌های ژاپنی باور‌دارند، شرکت دراین مسابقه برای سلامتی و حفظ کودکشان از شر ارواح خبیثه بسیارمفید است

طبیعتا،هر مادری از گریه نوزاد خود بیمناک و دلگیر‌می‌شود.

در صورتیکه در یک مسابقه ژاپنی، ماجرا فرق‌می‌کند. یعنی اینکه پدر و مادر تلاش می‌کنند تا نوزادشان بیشتر و بلندتر گریه کرده یا به اصطلاح ونگ بزند.

مادران شرکت‌کننده

 ناکی زومو (Naki Sumo)یا فستیوال گریه نوزاد آوریل 2010 در ژاپن برگزار شد، در این مسابقه والدین، نوزادان خود را تشویق به‌فریادزدن، گریه بلند و طولانی مدت می‌کنند.

فستیوال گریه کودک یک سنت دیرینه ژاپنی است که قدمت 400 ساله دارد. این فستیوال هر ساله در معبد سنسوجی (Sensoji Temple) در توکیو برگزار می‌شود.

والدینی ژاپن بر این باور هستند که این سنت، یعنی وادار کردن نوزادان به گریه طولانی، برای سلامت و حفظ آنها از شر شیاطین و ارواح خبیثه بسیار مفید است.

از این رو والدین نوزادان خود را در این مسابقه به دست کشتی گیران آماتور زومو sumoمی‌سپارند. این کشتی‌گیران نوزادان را بالا و در هوا نگه می‌دارندو با ترساندن،آنها را وادار به گریه و فریاد زدن می‌کنند.

 داوران مسابقه امتیاز را به نوزادی‌می‌دهند که صدای بلندتر و گوش خراش‌تر داشته باشد. به عبارتی با گریه خود، گوش فلک و خلق را کر کند.

 برنده مسابقه هم پدر و مادر نوزادی است که با بلندترین و طولانی‌ترین بانگ، ونگ زده باشد.

در این مسابقه 80 نوزاد ژاپنی زیر یکسال شرکت کرده بودند. مطمعنا می‌توانیدحدس بزنیدکه برنده مسابقه چه‌کسی بود؟

http://www.cnngo.com/tokyo/play/nakizumo-766811

کد خبر 107061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز