مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: رئیس شورای شهر تهران در جریان بازدید از خط 4 و یک متروی تهران و شرکت واگن‌سازی تهران تاکید کرد:

نمی‌توان تونل‌سازی و خرید واگن برای مترو را همزمان با هم انجام نداد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران روز پنجشنبه در جریان بازدید کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران از پروژه‌های مترو و شرکت واگن‌سازی تهران با اعلام اینکه آماده‌سازی خط 4مترو مراحل پایانی خود را می‌گذراند، افزود: این خط در حال آماده‌سازی ایستگاه‌ها و ریل‌گذاری است و امیدواریم تا پایان شهریور ماه عملیات ساخت تونل و ریل‌گذاری ایستگاه‌های آن تکمیل شود.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با اظهارات اخیر محمد رویانیان، رئیس ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور درخصوص روند ساخت تونل و خرید واگن قطار شهری‌ تصریح کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته در مترو دقیق است و براساس میزان اعتبارات کار را پیش می‌بریم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: نمی‌توان گروه‌هایی را که در کار ساخت تونل هستند برای دوره‌ای معطل و بیکار نگه‌داشت و به‌دنبال خرید واگن رفت، شهرداری تهران هر دوی این اقدامات را همزمان با هم انجام داده است و در حال حاضر نیز 600 میلیون دلار ال‌سی برای خرید واگن اختصاص یافته و قطارهای خریداری شده به مرور در حال ورود به کشور هستند.

چمران با تاکید بر اینکه خرید واگن 5/1 تا 2 سال زمان نیاز دارد، اظهار کرد: واگن‌های خریداری شده به مرور در حال ورود به کشور است اما به‌دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات مربوط به تخصیص آن و ترخیص کالاها از گمرک تجهیزات برای مدت زیادی در گمرک باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا، در این بازدید همچنین خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران نیز روند فعالیت متروی تهران در بخش ساخت تونل و تولید واگن را فعال و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: آنچه مشاهده می‌شود حاکی از توانمندی‌های زیادی در این بخش است که باید مورد حمایت‌های مالی بیشتری قرار گیرد تا از حداکثر توان این مجموعه‌ها استفاده شود.

دانشجو با اشاره به مشکل اصلی خطوط متروی تهران که کمبود واگن برای کم کردن سرفاصله قطارهاست، اظهار کرد: شورای شهر تهران تلاش کرده بیشترین اقدامات را برای افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی به‌کار گیرد و در همین راستا بخش قابل توجهی از بودجه‌های عمرانی شهرداری تهران برای حمل‌ونقل عمومی و مترو اختصاص یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد که مجلس و دولت در راستای کمک به حمل‌ونقل شهر تهران به‌خصوص در بخش مترو دقت نظر بیشتری داشته باشند.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به فعال بودن 70 قطار در خطوط مختلف مترو اظهار کرد: تعداد قطارهای مورد نیاز در خطوط حداقل 3برابر تعداد فعلی است تا پاسخگوی نیاز جمعیت استفاده‌کننده از مترو باشد.

شکیب با اشاره به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای اختصاص یک میلیارد دلار برای متروی تهران،  خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و درصورت اختصاص بموقع این پول، قرار است بخش عمده‌ آن برای خرید واگن اختصاص یابد.

واگن‌سازی تهران درصورت حمایت به‌خودکفایی نزدیک می‌شود

مدیرعامل مترو تهران تاکید کرد: با توجه به امکانات و شرایط داخلی برای تولید واگن درصورت همکاری وزارت صنایع آمادگی تامین 70 درصد نیاز واگن داخل کشور وجود دارد.

محسن هاشمی در جریان بازدید اعضای شورای شهر تهران از خط یک و 2 مترو و شرکت واگن‌سازی تهران با اشاره به فعالیت زودهنگام شرکت واگن‌سازی تهران اظهار کرد: این شرکت از 2 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و زودتر از موعد به تولید رسیده است و این توانایی را دارد تا درصورت فعال‌شدن 3 شیفت کاری این کارخانه سالانه 300 واگن را برای نیاز داخلی تامین کند.

وی افزود: نخستین سفارش شرکت واگن‌سازی تهران 455 واگن یک طبقه و 160 واگن 2 طبقه و 38 لکوموتیو بوده است که در حال حاضر بخشی از این سفارش‌ها آماده شده و در حال ورود به خطوط هستند.

وی با اشاره به تامین حدود 50 درصد واگن‌ها در این شرکت یادآور شد: چنانچه وزارت صنایع همکاری‌های لازم را داشته باشد این شرکت و سایر واگن‌سازی‌های فعال در کشور توانایی آن را دارند تا خودکفایی تولید واگن در کشور را به 70 درصد هم برسانند.هاشمی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بخش قابل توجهی از نقدینگی حاصل از آن برای خرید واگن و تجهیزات صنایع مرتبط با آن اختصاص یابد.

کد خبر 106833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز