همشهری آنلاین: امکان پرداخت الکترونیک وجه سوخت با رشد زیرساخت‌های مخابراتی لازم، تا پایان شهریور 89 در 1500 جایگاه کشور فراهم می‌شود

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و ارتباط مردمی سامانه هوشمند سوخت در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان این که زیرساخت‌های اجرایی طرح پرداخت الکترونیک وجه سوخت (سپاس) در 861 جایگاه کشور فراهم شده است، تصریح کرد: هم اکنون 846 جایگاه از این تعداد، به سامانه پرداخت اکترونیک مجهز شده‌اند.

به گفته هدایت امیری هم اکنون پرداخت الکترونیک بهای سوخت با استفاده از کارت بانک‌های سپه، پاسارگاد، ملت و سرمایه امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: بر اساس قرارداد امضا شده با بانک ملت، قرار است تا پایان شهریور امسال یک هزار و 500 جایگاه کشور به سامانه پرداخت الکترونیک مجهز شوند.

امیری اظهار امیدواری کرد که بر اساس هماهنگی های انجام شده با سازمان مخابرات کشور به زودی بسترهای مخابراتی مناسب برای توسعه طرح پرداخت الکترونیک وجه سوخت میسر می‌شود.

اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف انرژی در کشور، این امکان را فراهم می‌کند تا مشتریان بدون پرداخت وجه نقد، از اعتبار موجود در حساب‌ بانک‌های متصل به شبکه شتاب، وجه را  بپردازند.

متقاضیان می‌توانند با یک بار مراجعه به یکی از شعب بانکی کشور که به سامانه پرداخت الکترونیک وجه سوخت در جایگاه ها متصل هستند، یک کارت بانکی را با کارت هوشمند سوخت خود مرتبط کنند و پس از آن در جایگاه‌های عرضه بنزین مجهز به سامانه پرداخت، به جای پول نقد، بهای سوخت را با همان کارت هوشمند سوخت بپردازند.

پس از پایان عملیات سوخت‌گیری، نحوه پرداخت وجه از طریق دستگاه کارت خوان جایگاه از فرد پرسیده می‌شود و در صورتی که فرد گزینه «پرداخت وجه به صورت بانکی» را انتخاب کند، با وارد کردن رمز کارت بانک عضو شبکه شتاب، وجه مربوط از حساب شتاب وی کم و به حساب صاحب جایگاه واریز می‌شود؛ بنابراین برای این که افراد بتوانند از تسهیلات پرداخت وجه به صورت الکترونیک در جایگاه‌ها بهره مند شوند، ضروری است عضو شبکه شتاب باشند.

دارندگان خودرو که با روش پرداخت الکترونیک می خواهند وجه سوخت خود را پرداخت کنند، باید دقت کنند تا پایان عملیات پرداخت بانکی بهای سوخت، کارت سوخت خود را از دستگاه خارج نکنند؛ در غیر این صورت می‌بایست بهای سوخت را به صورت نقدی پرداخت کنند.

همچنین متقاضیان پرداخت الکترونیک وجه سوخت باید رمز کارت بانکی متصل شده به کارت سوخت خود را به خاطر بسپارند و حداکثر تا دو بار فرصت ورود رمز صحیح را دارند؛ در غیر این صورت باید پرداخت به صورت نقدی انجام شود.

کد خبر 106820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز