یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: بنیاد موزیلا روز جمعه 17 آذر نسخه ابتدایی(آلفا) از نگارش سوم مرورگر اینترنتی مشهور فایرفاکس خود را منتشر کرد.

به گزارش پی‌سی‌ورلد، بنیاد موزیلا اعلام کرد نسخه فعلی تنها برای آشنایی برنامه‌نویسان با نسل بعدی مرورگر فایرفاکس منتشر شده و برای استفاده کاربران عادی مناسب نیست.

نسخه نهایی نگارش سوم فایرفاکس، مهم‌ترین رقیب مرورگر اینترنت اکسپلورر، احتمالا در حدود یک سال دیگر جهت استفاده عمومی منتشر خواهد شد.

 نسخه ابتدایی از نگارش سوم فایرفاکس که هم‌اکنون نام اختصاری گرن پردایزو (Gran Paradiso )برای آن انتخاب شده، تنها شش هفته پس از انتشار نسخه نهایی نگارش دوم همین مرورگر منتشر شده که این نشان‌دهنده فعالیت گسترده برنامه‌نویسان موزیلا برای ارتقای این مرورگر اینترنتی است.

کارشناسان موزیلا امیدوارند فایرفاکس ۳تحولی مهم در زمینه یکسان‌سازی نرم‌افزارهای کاربردی اینترنتی و نرم‌افزارهایی که در رایانه‌های کاربران نصب می‌شوند، ایجاد کند.

این مرورگر برای امکان نمایش نسل آینده وب سایت‌ها با فن‌آوری‌‌های جدید گرافیکی سازگار خواهد بود و قابلیت‌های امنیتی جدید جهت حفاظت بیشتر از کاربران هنگام گشت‌و‌گذار در اینترنت در آن تعبیه خواهد شد.

نگارش سوم این مرورگر احتمالاً به فن‌آوری ارتباط صوتی با کاربران مجهز خواهد بود به طوری که در صورت موفقیت این فن‌آوری آزمایشی، کاربران می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن آدرس هر سایت، تنها با ذکر نام آن در میکروفون، وب سایت مورد نظر خود را باز کنند.

کد خبر 10611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز