یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: پس از 34سال و 9ماه و 2روز، شهر هانوفر در شمال آلمان با شهردار رکورددارش خداحافظی کرد.

 این شهردار 63ساله درحالی بازنشسته شد که در مراسم باشکوه خداحافظی‌اش 600 میهمان حضور داشتند و حتی گرهاردشرودر- صدراعظم پیشین آلمان- به همراه شاهزاده آگوست- شوهر شاهزاده کارولین خواهر پادشاه موناکو- نیز دیده می‌شدند.

در واقع «هربرت اشمال استیگ» در پایان نهمین دوره فعالیتش به عنوان شهردار، چند هفته پیش بازنشسته شد. او هنگامی که در 26ژانویه 1972 در سن 28سالگی برای اولین بار به شهرداری شهر هانوفر انتخاب شد، جوان‌ترین شهردار انتخاب‌شده در آلمان بود.

مسلماً هفت مرتبه انتخاب متوالی او به عنوان شهردار از سوی شورای شهر هانوفر مبتنی بر فعالیت‌های قابل توجهش در مسند شهردار بود. او در آخرین دوره‌های انتخابش به عنوان شهردار، مستقیماً از سوی شهروندان هانوفر انتخاب شد.

 او در دوره 35ساله شهرداری‌اش میزبان 6رئیس‌جمهور آلمان، بسیاری از سران کشورهای جهان و همچنین 8برنده جایزه صلح نوبل بود. جالب این است که او هیچ‌گاه نتوانست سخنرانی‌های به‌یادماندنی کند. در عوض بسیار پر کار و به اعتقاد مردم هانوفر، بسیار قابل اعتماد بود. او در تمام دوره 35سال شهرداربودنش، هیچ‌گاه در جلسات شورای شهر غیبت نکرد.

شهر هانوفر به دلیل زحمات او هم‌اکنون دارای 50درصد فضای سبز شهری و همچنین امکانات تفریحی است. در زمان شهرداری او هانوفر میزبان چندین نمایشگاه جهانی شد.
شهر هانوفر در زمان فعالیت اشمال استیگ، در طول برگزاری مسابقات جام جهانی، کمترین ترافیک را هم نداشت و سرویس حمل و نقل شهر، بهترین امکانات را در اختیار بازدیدکنندگان گذاشت.

اشمال استیک دارای مدرک لیسانس اقتصاد است و پیش از آن‌که به عنوان شهردار از سوی شورای شهر انتخاب شود، کارمند یک بانک در شهر هانوفر بود.

اشمال استیگ هنگام خداحافظی، بالاترین مدال ایالتی را از آن خود کرد و بعد از 35سال فعالیت در مقام شهردار، بازنشسته‌ شد. او هنگام خداحافظی در اجتماع 1100نفری میهمانان گفت: «سیاست شهری، باارزش‌ترین و نزدیک‌ترین سیاست به مردم است».

اگر چه او هیچ‌گاه سخنران خوبی نبود، اما شاید این جملات در زمان خداحافظی‌اش از مسند شهرداری، در ذهن بسیاری از شهروندان هانوفر باقی بماند.

کد خبر 10586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز