دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: ماسک‌های آفریقایی به عنوان اشیاء تزیینی رومیزی یا قابل نصب روی دیوار، حس بودن در آفریقا و سنت هنر مدرن را القا می‌کنند

ساختن آن‌ها اگرچه مراحل مختلفی دارد اما با ابزار مناسب و کمی وقت می‌توانید خود آن‌ها را درست کنید.

ابزار مورد نیاز:

رنگ یا براق‌کننده ماسک، قلم‌مو، ابزار خط انداختن، کوره، کاه، پر، مهره و سایر وسایل تزیینی

ساخت ماسک:

1- می‌توانید از هر چیز مثلا یک تکه مقوا یا پلی‌استیرن (پلاستیک) به عنوان قالب ماسک استفاده کنید. آن را بریده و به شکل ماسک مورد نظر خود خم کنید. ماسک‌های آفریقایی کلا صاف و کمی شیب‌دار هستند و شبیه به صورت واقعی انسان نیستند.

2- یک توده گل‌رس را بردارید و با دست‌ها آن را بغلتانید. هرچه وقت و حوصله بیشتری صرف این مرحله کنید، خمیر بهتر قالب می‌گیرد.

خمیر را به صورت رول نازک در حدود یک سانتی‌متر یا کمتر درآورید. خمیرهای نازک بهتر در کوره پخته شده و کمتر ترک می‌خورند. خمیر را روی ماسک قرار دهید و قسمت‌های اضافه را ببرید.

3-  با استفاده از ابزار مخصوص روی خاک‌رس را طرح دهید. دقت کنید خط‌ها به جز در قسمت‌هایی مانند چشم و دهان آن‌قدرعمیق نباشند که موجب کنده شدن خمیر شوند.

مراحل پایانی:

4- ماسک را حرارت دهید. اگر کوره ندارید، از کوره کارگاه نزدیک محل خود استفاده کنید.

5- بعد از پخته و سرد شدن ماسک، از وسایل تزیینی مانند کاه یا پر به عنوان مو استفاده کنید. روی ماسک براق‌کننده بزنید. ممکن است مجبور شوید در این مرحله آن را دوباره حرارت دهید. از رنگ برای تکمیل صورت و از مهره‌ها به عنوان جواهرات استفاده نمایید. ممکن است ترجیح دهید ماسک کاملا ساده باشد که بسیار زیبا هم خواهد بود.

6- جایی را برای قرار دادن آن در نظر بگیرید. می‌توانید ماسک را به دیوار آویزان کنید یا روی میز قهوه‌خوری قرار دهید و از دیدن آن لذت ببرید.

کد خبر 105452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز