گروه اجتماعی: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان با شرکت حدود 190‌هزار دانش‌آموز پایه پنجم ابتدایی صبح جمعه 27‌ فروردین در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش  استعدادهای درخشان اعلام کرد: در مرحله اول آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان 20‌هزار نفر به مرحله دوم راه می‌یابند و پس از برگزاری آزمون مرحله دوم 10‌هزار نفر در این  مدارس (سمپاد) پذیرفته می‌شوند.

محمد علی غفاری گفت: دانش‌آموزانی می‌توانند در آزمون استعدادهای درخشان شرکت کنند که معدل پایه چهارم آنها 19 و بالاتر باشد. وی اظهار کرد: برای نخستین بار ثبت‌نام این آزمون به‌صورت اینترنتی بود و همه دانش‌آموزان کد رهگیری دریافت کردند و این کد را باید تا پایان اعلام نتایج داشته باشند.

غفاری گفت: اگر دانش‌آموزی کارت ثبت‌نام تهیه کرده اما موفق به ثبت نام اینترنتی نشده نیز می‌تواند با همان کارت در این آزمون شرکت کند. نتایج آزمون مرحله اول 10‌اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به نشانیwww.sampad.medu.ir اعلام خواهدشد و تنها ملاک قبولی، نمره نهایی است.

آزمون مرحله دوم نیز 31‌اردیبهشت ماه با حضور 20‌هزار برگزیده مرحله اول برگزار خواهدشد. نتایج در هر دو مرحله روی سایت این مرکز قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان می‌توانند کارنامه خود را به شکل آنلاین مشاهده کنند.

رئیس سمپاد اعلام کرد: سؤالات آزمون مرحله اول از کتاب‌های ادبیات، دینی و ریاضی پایه چهارم و پایه پنجم دبستان طراحی شده است. به گفته غفاری، نتایج مرحله دوم این آزمون نیز حدود 2هفته پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

ضریب امنیتی سؤالات آزمون

غفاری درباره طراحی سؤالات و امنیت برگزاری آزمون- که سال‌های پیش والدین و دانش‌آموزان به آنها اعتراض داشتند- تصریح کرد: امسال مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

داوطلبان پسر بیش از دختران

در آزمون ورودی دانشگاه‌ها در چند سال اخیر همواره تعداد داوطلبان خانم بیش از مردان بوده‌است ولی در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سنت شکنی شده و تعداد داوطلبان پسر بیش از دختران است.

به گفته رئیس سمپاد،  در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان بیش از 88‌هزار دانش‌آموز دختر و حدود 99‌هزار دانش‌آموز پسر ثبت‌نام کرده‌اند که در 881 حوزه امتحانی کشور با هم رقابت خواهند کرد.

کد خبر 105129

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز