در دومین جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات در سال‌جاری 8 نشریه مجوز انتشار دریافت کردند، یک نشریه توقیف شد و 8 نشریه نیز تذکر گرفتند

دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: در این جلسه، هیأت نظارت با انتشار 4 ماهنامه و 4فصلنامه موافقت کرد. محمد علی رامین افزود: همچنین در این جلسه گزارش نظارتی نشریات مطرح و نشریه ســرو ابرکوه به‌دلیل جعل عنوان و انتشار نشریه بر خلاف زمینه و گستره توزیع  و استفاده ابزاری از افراد، مشمول بند ب ماده7 و بند 10 ماده 6 قانون مطبوعات شناخته شد.

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نشریه سرو ابرکوه به استناد تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، توقیف و موضوع جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد: این هیأت در این جلسه به روزنامه جهان‌صنــعت به‌دلیل اهانت به حجاب و ارزش‌های اسلامی و القای تروریست بودن مسلمانان در عکس چاپ شده در شماره مورخ 17 فروردین ماه جاری به استناد بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات تذکر داد. وی افزود: همچنین روزنامه آرمان روابط عمومی به‌دلیل انتشار مطلبی در شماره مورخ 15 فروردین ماه جاری که موجب تحریص و تشویق افراد و گروه‌ها به ارتکاب اعمال علیه امنیت عمومی است و نیز پخش شایعات و مطالب خلاف واقع، به استناد بندهای 5و 11 ماده 6 قانون مطبوعات، تذکر گرفت.

به گفته رامین، روزنامه‌های پول، بهار و مردم سالاری نیز به‌دلیل پخش شایعات و مطالب خلاف واقع به استناد بند 11ماده 6قانون مطبوعات تذکر دریافت کردند. وی افزود: روزنامه گل نیز به‌دلیل درج مطلبی در شماره مورخ 17 فروردین ماه جاری که مصداق بارز عدم‌پایبندی به رسالت مطبوعاتی است و عدم‌رعایت ماده 2قانون مطبوعات محسوب می‌شود، تذکر گرفت.

دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات یادآور شد: به نشریه میبــد به‌دلیل چاپ عکس وابستگان رژیم گذشته در شماره مورخ 25 اسفند ماه گذشته و عدم‌رعایت ماده 2 قانون و همچنین به نشریه شمال و جنوب به‌دلیل استفاده ابزاری از افراد  تذکر داده شد.

کد خبر 105023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز