مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیستم هوشمند تونل رسالت و نخستین پارکومتر خودکار یکشنبه 19 آذر در تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران پروژه سیستمهای هوشمند تونل رسالت به منظور مدیریت، نظارت و کنترل هوشمند تونل از طریق کاهش حوادث احتمالی و تصادفات رانندگی و افزایش امنیت عبور و مرور و تأسیسات داخلی تونل به اجرا درآمده است.

با اجرای این پروژه اتاق کنترل تونل با استفاده از سه دوربین رنگی متحرک و 18 دوربین رنگی ثابت کار گذاشته شده در بخشهای مختلف تونل به صورت لحظه به لحظه از طریق سیستم نظارت تصویری (CCTV) در طول شبانه‌روز بر جریان ترافیک عبوری و سوانح احتمالی به طور کامل نظارت خواهد داشت.

همچنین دستگاههای خودپرداز کارت پارک موسوم به «پارکومتر خودکار» نیز برای نخستین بار در بخشی از خیابان پاسداران به بهره‌برداری می‌رسد. به طور متوسط به ازای هر 25 فضای پارک حاشیه‌ای یک دستگاه پارکومتر خودکار مورد نیاز است که در مرحله اول با بهره‌برداری از 6 هزار و 400 فضای پارک در 50 مسیر برنامه‌ریزی شده پیش‌بینی می‌شود روزانه 5 هزار ساعت در اتلاف وقت شهروندان و 6 هزار لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

پروژه هوشمندسازی تونل رسالت و بهره برداری از پارکومترهای خودکار با توجه به رویکرد مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک به تجهیز امکانات شهری به ساز و کارهای نرم‌افزاری از سوی شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اجرا شده است.

کد خبر 10492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز