نتایج یک بررسی آماری از سلیقه جمعیت شهرنشین کشور نشان می‌دهد که 60 درصد شهروندان ایرانی مایحتاج خود را از میان کالاهای خارجی تهیه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا بنا بر اطلاعات مرکز مشاوران اقتصاد توسعه، بررسی‌ها در میان ساکنان 7 شهر بزرگ کشور نشان داده است که 40 درصد شهروندان ایرانی در گروه‌های سنی و تحصیلات مختلف ترجیح می‌دهند کالای ایرانی بخرند، گرچه کیفیت این اجناس به قدر کافی مطلوب نباشد. 

هرچند این گروه اعلام نکرده‌اند که فاکتور قیمت و نسبت آن با کیفیت تا چه حد در این تصمیم دخالت داده شده است اما به‌نظر می‌رسد این انتخاب، درمیان برتری کیفیت کالاهای ایرانی در مقابل کالاهای درجه 3 چینی صورت گرفته باشد چرا که براساس نظر سنجی صورت‌گرفته، در شرایط یکسان قیمتی و با در نظر گرفتن فاکتور در دسترس بودن کالا و وجود خدمات پس از فروش، شهروندان ترجیح داده‌اند که محصول خارجی خریداری کنند. 

همچنین بررسی جزئیات این تحقیق نشان داد که مردم شیراز، اصفهان و اهواز کمتر از ساکنان سایر شهرهای مورد بررسی ترجیح می‌دهند که کالای ایرانی بخرند و مردم رشت بیشترین استقبال را از خرید کالاهای ایرانی از خود نشان داده‌اند.

کد خبر 104849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز