همشهری آنلاین: صنعت غذای آمریکا می‌گوید علاقمند است که دولت این کشور مسئولیت سالم‌تر شدن غذاها در مدارس را به عهده بگیرد، اما در مورد غذاهای فروشگاهی بدون دخالت دولت می‌تواند بهبود لازم را ایجاد کند.

به گزارش آسوشیتدپرس اسکات فابر، معاون رئیس انجمن تولیدکنندگان خواروبار آمریکا گفت: "محیط مدرسه محیط خاصی است که در آن دولت تعیین‌کننده استانداردها برای غذاهایی است که فروخته می‌شود. اما به نظر من فروشگاه‌های عمومی محیطی متفاوت است."

دولت اوباما ابتکار عملی را به رهبری میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا، به راه انداخته است تا میزان‌های فراینده چاقی در میان کودکان مبارزه کند. میشل اوباما از تولیدکنندگان مواد غذایی خواسته است که برای ایجاد ترکیب‌ و بسته‌بندی جدید غذاها برای سالم‌تر کردن آنها برای کودکان سریع‌تر اقدام کنند.

فابر گفت: "دولت به توانایی ما به یافتن راه‌هایی برای تولید فراورده‌هایی که گزینه‌های بیشتری را به مشتریان عرضه کند، از جمله گزینه‌های با نمک کمتر، قند کمتر و چربی کمتر، تایید می‌کند."

این گروه صنعت غذایی آمریکا می‌گوید در بین سال‌های 2002 و 2006 ارزش غذایی 10000 محصول شان را بهبود بخشیده‌اند و قصد دارند از ماه آینده اصلاحات جدیدی را هم در کل این محصولات ایجاد کنند.

 یک ابتکار عمل جداگانه دیگر با نام "بنیاد تعهد به وزن سالم"- که بسیاری از اعضای انجمن تولیدکنندگان خواروبار هم شامل می‌شود- نیز قرار است در اواخر این ماه وعده‌هایی را برای بهبود مواد غذایی اعلام کند.

 چاقی که عامل مشکلات بهداشتی فراوانی از جمله بیماری قلبی و دیابت است، سالانه  150 میلیارد دلار برای آمریکا هزینه ایجاد می‌کند.

کد خبر 104755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز