چهارشنبه ۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت تولید نوشابه و غذاهای حاضری پپسی اعلام کرد که قند، چربی و نمک محصولاتش را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ایندرا نویی، رئیس و مدیرعامل شرکت پپسی روز دوشنبه 22 مارس اعلام کرد: "اعتقاد ما به آینده سالم‌تر برای همه افراد و سیاره‌مان به معنای آینده موفق‌تر برای شرکت ماست."

از جمله طرح‌های شرکت پپسی کاهش میانگین سدیم (نمک) به ازای هر وعده در برندهای غذایی جهانی‌ اصلی‌اش در بازارهای مهم در حد 25 درصد تا سال 2015،  کاهش چربی‌های اشباع‌شده تا 15 درصد تا سال 2020 و کاهش میانگین قند اضافه‌شده به نوشابه‌هایش تا 25 درصد تا سال 2020 است.

شرکت پپسی که خودش را دومین شرکت تولیدکننده غذا و نوشابه در جهان می‌خواند، همچنین اعلام کرد: "تا سال 2012 فروش مستقیم نوشابه‌های گازدار با قند کامل را به مدارس ابتدایی و دبیرستان‌ها در سراسر جهان متوقف خواهد کرد."

پپسی همچنین اعلام کرد برای افزایش دسترسی به آب پاک در کشورهای درحال توسعه، کاهش وزن وسائل بسته‌بندی و خروجی گازهای گلخانه‌ای تلاش خواهد کرد.

 این اقدامات پپسی در حالی انجام می‌شود که سیاستمداران و گروه‌های فعال خواستار برقراری به اصطلاح "مالیات چربی" بر صنعت نوشابه‌های گازدار هستند. استدلال این گروه‌ها این است که نوشابه‌های شیرین مسئول اوج‌‌گیری میزان چاقی در آمریکا است.

کد خبر 103819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز