همشهری‌آنلاین: جمعی از خبرنگاران رسانه‌های خبری ایرانی با امضای طوماری آزادی بی قیدوشرط حمید معصومی‌نژاد خبرنگار صدا و سیما را خواستارشدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این طومار با عنوان ما خبرنگاران ایرانی هستیم به ابتکار خبرگزاری جمهوری اسلامی تهیه شده و قراراست امروز (25 اسفند) به دفتر سازمان ملل درتهران تحویل شود .

بر اساس این گزارش، در بخشی از متن طومار آمده است: ما خبرنگاران ایرانی هستیم، خبرنگاران کشوری که هر سال و هر ماه و هر روز، آماج تهمت‌های غرب به اصطلاح آزاد قرار دارد ایرانی که تا همیشه تاریخ و تا پایان تاریخ عدالت طلبی‌اش، به تروریست و مبارزه با کرامت انسانی متهم است.

در ادامه این نامه آمده است: کشورهای غربی امروز بار دیگر با زیر پاگذاشتن تمام شعارهای توخالی خود، عضوی از خانواده بزرگ رسانه‌های جمهوری اسلامی را به اسارت گرفته است.

این نامه می‌افزاید: این سطور، نه تنها بیانیه حمایت حرفه‌ای از برادرعزیزمان حمید معصومی‌نژاد خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی و محکومیت بازداشت او توسط پلیس ایتالیا است بلکه ندای حق طلبانه‌ای است که خبرنگاران و روزنامه نگاران آزاد ایران اسلامی، علیه حاکمیت زور و منطق چماق، سر داده‌اند.

خبرنگاران ایرنا و رسانه‌های مختلف با امضای این طومار همراهی و همدلی خود را با این اسیر مظلوم رسانه‌های جهان ؛ اعلام کردند و خواستار شکست سکوت سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای بشر دوستانه دراین زمینه شدند.

پلیس ایتالیا در10 روز گذشته دراقدامی خصمانه، حمیدمعصومی‌نژاد خبرنگار صدا و سیما در رم را با ذکر اتهاماتی واهی به همراه علی دمیرچی لو یک تبعه ایرانی دیگر؛ بازداشت کرد معصومی نژاد از خبرنگاران باسابقه و حرفه‌ای صدا و سیما است که به دلیل گزارش‌های افشاگرانه اخیرش از اوضاع وخیم اقتصادی و سیاسی ایتالیا ومفاسد سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر این کشور؛ مورد غضب دولت ایتالیا قرارگرفته است.

بازداشت معصومی‌نژاد و یک ایرانی دیگر درایتالیا؛ علاوه برمخالفت مسولان کشور؛ واکنش شدید نمایندگان افکار عمومی، محافل رسانه‌ای وخبری را در ایران در پی داشته است. آگاهان سیاسی این امر را نشانگر بازی جدیدی از سوی غرب می‌دانند که باهدف حاشیه پردازی‌های خاص و اغراض مبهم انجام گرفته است.

کد خبر 103626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز