مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: 25 اسفند همزمان با مهدی چمران در آخرین جلسه سال 88 شورای شهر، پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران نیز در یک نشست خبری، موضوع کسب بالاترین رتبه مالی در سطح کشور توسط شهرداری تهران را اعلام کرد

به گزارش همشهری، تعیین و تشخیص چنین جایگاهی برای شهرداری تهران نتیجه ارزیابی یک شرکت حسابرس بین‌المللی است که چندی است به همین منظور در تهران مستقر شده است.

این جایگاه در حالی برای شهرداری تهران از سوی این شرکت معتبر اروپایی لحاظ شده است که طی 4 سال گذشته تغییرهای عمده‌ای در نظام مالی و بودجه شهرداری تهران از نقدی به تعهدی به‌وجود آمده است.

به گفته معاون شهردار تهران، سازمان‌هایی که بتوانند چنین رتبه بندی مالی درجه بالایی را کسب کنند نه‌تنها می‌توانند منابع مالی و فاینانس را بدون نیاز به ضمانت‌های قوی جذب کنند بلکه مدیریت شهری می‌تواند با امضای شهردار سرمایه‌گذاری خارجی کند. 

وی به فاینانس یک میلیارد دلاری که قرار است شهرداری تهران از چین دریافت کند اشاره کرد و گفت: 80 تا 90 درصد اقدامات آن انجام شده و سال آینده اجرایی می‌شود. معاون مالی و اداری شهرداری تهران اظهار داشت: این فاینانس برای پروژه‌های بزرگ مانند تونل صدر - نیایش استفاده می‌شود و همچنین قصد داریم تا اعلام قیمت تمام شده پروژه‌ها، از اردیبهشت سال آینده اجرایی شود که این کار برای پروژه‌های منطقه 8 به‌صورت پایلوت انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حسابرسی شهرداری تهران از سال 82 تا 84 آماده شده است، گفت: بعد از عید این حسابرسی اعلام می‌شود.

حل مشکل ترخیص واگن‌های مترو از گمرک بندرعباس

حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران 25اسفند همچنین از ترخیص واگن‌های متروی تهران ظرف چند روز آینده از گمرک بندرعباس خبر داد.
وی گفت: 105 میلیون یورو اسناد واگن‌های مترو در بانک ملت است که 50 درصد این هزینه را باید شهرداری و 50 درصد را دولت تقبل کند،  اما با یک بانک خارجی قرارداد بسته‌ایم که این بانک خارجی پول را پرداخت کند و یکسال بعد ما آن را پرداخت کنیم.

کد خبر 103618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز