هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دهم اسفند خود ضمن اعطای مجوز به 30نشریه تخصصی و استانی، پروانه هفته‌نامه سراسری ایراندخت و نشریه استانی سینا را لغو کرد و به توقیف روزنامه اعتماد رای داد

در اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات آمده است: این هیات با استناد به - از جمله‌- تبصره ماده 11 قانون مطبوعات و با عنایت به فقدان شرایط مندرج در بند 6 ماده 9 قانون مطبوعات یعنی پایبندی و التزام عملی به قانون اساسی به لغو پروانه نشریه ایرا‌ندخت و نشریه سینا متعلق به استان همدان اقدام کرد.

براساس این گزارش، هیات نظارت بر مطبوعات همچنین به استناد - از جمله - ‌ماده6  قانون مطبوعات تخلف از حدود مطبوعات، روزنامه اعتماد را به‌دلیل تکرار و اصرار برتخلفات قانونی توقیف و پرونده آن را به قوه قضاییه ارسال کرد.

این هیات همچنین در این جلسه به خاطر تحریف طنزآلوده عبارات دینی به مدیر مسئول روزنامه کیهان و همچنین به‌خاطر عدم‌احترام لازم به شعائر دینی در مطالب منتشره، به مدیر مسئول روزنامه عصر مردم تذکر داد.

گفتنی است روزنامه اعتماد به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی الیاس حضرتی هشتمین سال انتشار خود را می‌گذراند و ماهنامه ایراندخت نیز به مدیر مسئولی محمد‌حسین کروبی و صاحب امتیازی فاطمه کروبی منتشر می‌شد.

کد خبر 102601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز