همشهری آنلاین: زنی که برای اولین بار با استفاده از پیوند بافت تخمدانی، باروریش را به دست آورده بود، در دو بارداری جداگانه دو نوزاد به دنیا آورده است

به گزارش خبرگزاری رویترز کلاوس یدنگ آندرسن، دکتر دانمارکی که این زن را درمان کرده بود، گفت این مورد نشان داد که چگونه بازیابی بافت تخمدانی می‌تواند یک روش معتبر حفظ باروری باشد و باید این تکنیک را در دختران و زنانی که به علت درمان‌های ضروری ممکن است به تخمدان‌هایش آسیب ببیند، ترویج کرد.

آندرسن که این مورد را در ژورنال پزشکی تولید مثل انسانی گزارش  کرده است، گفت:‌ "این برای اولین بار در جهان است یک زن در نتیجه پبوند بافت تخمدانی منجمد شده و ذوب‌شده در دو بارداری جداگانه دو کودک به دنیا می‌آورد."

بافت تخمدانی بیمار آندرسن، زن دانمارکی استین هولم برگهولت، در حین درمان او برای سرطان خارج شده بود، و بعد از معالجه او به بدن او بازگردانده شده بود. او در فوریه 2007 با کمک درمان ناباروی دختری به دنیا آورد. و در سپتامبر 2008 به طور طبیعی باردار شد و دختر دیگری را به دنیا آورد.

تا به حال 9 کودک در سراسر جهان در نتیجه پیوند بافت تخمدانی منجمد و بعد ذوب‌شده به دنیا آمده‌‌اند. از این تعداد، سه کودک (از جمله دو  کودک برگهولد) پس از درمان انجام شده بوسیله آندرسن، که ستاد فیزیولوژی تولیدمثل در بیمارستان دانشگاهی کپنهاگ است، در دانمارک به دنیا آمده‌اند.

[پیوند کامل تخمدان نتیجه داد]

[پیوند موفقیت‌آمیز بافت تخمدانی بین دو خواهر]

کد خبر 102279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز