چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: اجازه دهید فرزند نوجوان شما هنگام دکوراسیون اتاقش، ابراز وجود کند. صبور باشید و به فکر و ایده او احترام بگذارید.

درست مانند شما که در مناسبت‌های مختلف مثلا به دنیا آمدن فرزند یا گرفتن عروسی در خانه دکوراسیون منزل را تغییر می‌دهید، فرزند نوجوان شما نیز دوست دارد نوجوانی را در اتاق‌خواب جدید بگذراند.

قبل از دوره راهنمایی، بهترین زمان برای تغییر دکوراسیون و دادن هویت جدید است. اما این کار ممکن است در هر زمان دیگر مثلا از 9 سالگی و بعضی مواقع در دبیرستان انجام شود.

رنگ کردن، ارزان‌ترین راه برای تغییر رویایی یک اتاق است. از فرزند خود بخواهید از بین نمونه‌های رنگ یکی را به سلیقه خود و چند درجه روشن‌تر انتخاب کند.

با تنوع محصولات موجود با قیمت‌های مختلف، تغییر دکوراسیون یک اتاق برای شما و فرزندتان جالب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

اجازه دهید او از حمایت شما در ابراز علاقه و اظهارنظر در مورد دکور اتاقش مطمئن شود. به خاطر استقلال فکری او ممکن است شما تنها نقش مشاور و تامین‌کننده هزینه را داشته باشید.

موضوع مهم آن که نوجوانان خیلی حساس و عجول هستند و اکثرا توجهی به آن‌چه بزرگ‌ترها در انتهای کار در نظر دارند، ندارند.

آن‌ها از طرح‌های شاد، متهورانه و جدید خوششان می‌آید. حتی بچه‌هایی که طرح‌های ملایم‌تر را می‌پسندند، در مورد نماهای سنتی هم قید و شرط را دوست ندارند. 

بعد از به توافق رسیدن با فرزندتان در مورد میز، تخت و پوشش پنجره، سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، بهترین جنس را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، فضا را با چیزهای ارزان‌قیمت و جدید مانند صندلی‌های بادی در رنگ‌های شاد و متنوع، لامپ‌های شیک، چراغ‌های خواب رنگی و ملحفه‌های خوشرنگ پر کنید.

رنگ کردن دیوارها احساس تازگی داده، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه تغییر کلی در یک اتاق است.

در صورت لزوم به فرزند خود توضیح دهید رنگ روی دیوارها تیره‌تر از کاتالوگ خواهد شد و این که طراحان حرفه‌ای برای رسیدن به طرح دلخواه معمولا رنگ را چند درجه روشن‌تر انتخاب می‌کنند.

با خرید چند قوطی رنگ کوچک، بگذارید او هر رنگ را روی دیوار امتحان کند و یک دیوار را با هر کدام از رنگ‌ها به اندازه یک متر رنگ کند تا بتواند بهترین را انتخاب نماید.

نوجوانان موقع تغییر دکوراسیون به چیزی جز آن‌چه در ذهن دارند، توجه نمی‌کنند. صبور باشید. می‌توانید با متعادل کردن تصمیمات آنی او در این مبارزه قدرت بدون دخالت مستقیم بیشترین کمک را به او بکنید.

نقش یک دکوراتور داخلی را بازی نمایید و فرزند خود را در قالب یک مشتری ببینید.

زمانی که او انتخاب‌های خود را انجام داد، پارچه، نمونه رنگ، تصاویر پرده و وسایل را روی یک تخته سفید بزرگ بچسبانید تا بتواند نگاه کلی به کلیت کار داشته باشد.

اگر نتیجه کار خیلی شلوغ بود، سعی کنید طرح را منسجم کنید. در کل توجه داشته باشید که بچه‌ها و نوجوانان به دنبال اتاقی رویایی یا تا حد امکان شبیه به استودیو هستند.

نبوغ یا بودجه اضافه خود را روی این پروژه انجام دهید.

از کمد دیواری نهایت استفاده را ببرید.

اگر فرزند شما بزرگ و در آستانه ازدواج بوده و قرار است اتاق او تبدیل به اتاق کار شود، از تخت جمع شونده استفاده کنید اما اگر قرار است به عنوان اتاق میهمان باشد، در انتخاب اندازه تخت آزادید. 

کد خبر 102254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز