سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئله مهاجرت محور مذاکرات نخست وزیر اسپانیا با مقامات سنگالی را شکل می‌دهد. ساپاترو سه‌شنبه 14آذر برای سفری یک‌روزه وارد سنگال شده‌است.

به گزارش بی.بی.سی،خوسه لوییس ساپاترو در جریان این سفر احتمالاً جواز حضور 4 هزار کارگر سنگالی در اسپانیا را تأیید خواهد کرد.

سفر ساپاترو به سنگال در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از سنگالی‌ها جزایر قناری اسپانیا را به عنوان اصلی‌ترین مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند.

در سال 2006 در حدود 30 هزار سنگالی از این طریق به اسپانیا مهاجرت کردند که از این تعداد 4 هزار نفر براساس توافق‌های صورت گرفته میان دولت‌های اسپانیا و سنگال به کشورشان بازگردانده شدند.

در این میان افراد زیادی در راه این سفر پرمخاطره جان خود را از دست دادند .گارد ساحلی مشترکی از کشور‌های اروپایی نیز برای جلوگیری از ورود مهاجران به جزایر قناری، که یکی از مبادی ورودی اروپا محسوب می‌شود،تشکیل شده است.

ساپاترو در این سفر مواضع دولتش را درباره مساله مهاجرت سنگالی‌ها به اسپانیا مشخص خواهد کرد.در واقع دیدار ساپاترو از سنگال یا باعث آغاز مرحله‌ای موسوم به مهاجرت قانونی سنگالی‌ها  به اسپانیا خواهد شد و یا تشدید کنترل‌های مهاجرتی را در پی خواهد آورد.

کد خبر 10185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز