همشهری‌آنلاین: با به اتمام رسیدن چاپ دوم جلد اول کتاب تکنولوژی‌های کاربردی روابط‌عمومی الکترونیک، عرضه این کتاب به علاقمندان آغاز شد.

این کتاب به آموزش گام به گام تکنولوژی‌های مورد نیاز مدیران، کارشناسان و متصدیان روابط عمومی‌ها می‌پردازد. 

دکترحمید ضیایی پرور مؤلف کتاب مذکور است که با مقدمه دکتر سید وحید عقیلی و به همت دبیرخانه همایش روابط‌عمومی الکترونیک  توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد ه است. 

در فصل اول کتاب با عنوان مفاهیم و مبانی روابط‌عمومی الکترونیک به بررسی انواع مفاهیم روابط‌عمومی الکترونیک، بینش دیجیتالی در روابط‌عمومی الکترونیک و فرایند دیجیتالی کردن روابط‌عمومی‌ها پرداخته شده است. [مفاهیم: روابط عمومی دیجیتال چیست؟]

در فصل دوم با عنوان تکنولوژی‌های جمع آوری و پردازش اطلاعات به بررسی تکنیک‌های جمع‌آوری الکترونیکی اخبار، آر اس اس‌ها و خبرخوان‌ها، تکنیک‌ها و امکانات موتورهای جستجو و کاربرد ایمیل در روابط‌عمومی الکترونیک پرداخته شده و در فصل سوم با عنوان تکنولوژی‌های نشرآنلاین موضوعاتی نظیر روزنامه‌نگاری سایبر، تهیه خبرنامه الکترونیک، الزامات راه‌اندازی وب‌سایت و نحوه راه‌اندازی وبلاگ و مدیریت آن و تکنیکهای نوشتن برای وب مورد بررسی قرار گرفته است. [وبلاگ؛ خانه هویت و تجسم شخصیت]

در فصل چهارم که عنوان روابط‌عمومی موبایل را بر خود دارد کاربرد SMS در روابط‌عمومی الکترونیک و وپ معرفی و تبیین شده است. در فصل پنجم نیز با عنوان وب 2، در‌باره تکنولوژی‌های وب 2، پادکست‌ها، تبلیغات اینترنتی، گوگل زمین و ویکی‌پدیا و کاربرد آنها در روابط‌عمومی الکترونیک بحث شده است.

موضوع فصل ششم این کتاب کاربرد تکنولوژی‌های الکترونیکی در EPR شامل اینترانت و اکسترانت، تلفن گویا، کیوسک‌های اطلاع رسانی و اینترنتی و شبکه تله‌تکست است در فصل هفتم نیز با عنوان امنیت در روابط‌عمومی الکترونیک مساله امنیت وب سایت‌ها، مهندسی اجتماعی و روش‌های جلوگیری از هک تلفن همراه بررسی شده و در‌نهایت در فصل هشتم و پایانی کتاب با عنوان نقشه راه، ملاک‌های ارزیابی وب سایت روابط‌عمومی، رصد کردن رتبه سایت در اینترنت، لینک‌های وب سایت‌های روابط‌عمومی الکترونیک و نرم افزارهای کاربردی برای روابط‌عمومی‌ها معرفی شده است.

جلد اول کتاب تکنولوژی‌های کاربردی روابط‌عمومی الکترونیک می‌تواند به عنوان راهنمای عمل برای تمام کارشناسان روابط‌عمومی کشور به منظور حرکت به سمت استقرار نظام روابط‌عمومی الکترونیک مورد بهره برداری کاربردی قرار گیرد. مباحث مطرح شده در کتاب با زبانی ساده و در عین حال علمی و دقیق مطرح شده و همه کسانی که با الفبای رایانه و اینترنت آشنایی داشته باشند می توانند از مباحث کتاب استفاده کنند.  قیمت پشت جلد کتاب ۵۵۰۰۰ریال است و علاقمندان برای تهیه آن می توانند با تلفن: 88۹۲۲۷۸۲  تماس حاصل نمایند.
جلد دوم کتاب تکنولوژی‌های کاربردی روابط‌عمومی الکترونیک نیز در 328 صفحه با قیمت 52000 ریال منتشر شده و موجود است.

ستاد خبری

کد خبر 101799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز