مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: با اعمال روش کنترل مکانیزه، روزانه از ورود 162 هزار و هر هفته از ورود یک‌میلیون خودروی غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک جلوگیری خواهد شد

این‌روش تا 2 ماه دیگر در 131 معبر ورودی طرح ترافیک به اجرا در خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه 300 دوربین در این معابر نصب می‌شود، ادامه داد: علاوه بر دوربین‌های ثابت، از طریق حرکت مستمر خودروهای مجهز به دوربین‌های سیار پلاک‌خوان، دستیابی به پوشش کامل خودروهای ورودی به این محدوده فراهم خواهد شد. حجت‌الله بهروز افزود: البته نظارت مأموران راهنمایی و رانندگی مکمل این اقدام است و دسترسی به پوشش صددرصدی محدوده مذکور را ممکن می‌کند.

بهروز، کنترل ترافیک سنگین و مقابله با وضعیت اضطراری آلودگی هوا و کاهش تقاضای سفر به محدوده مرکزی تهران را از جمله اهداف اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک بر شمرد و اضافه کرد: با اجرای این طرح علاوه بر استقرار دوربین‌هایی با قابلیت قرائت پلاک خودرو، نرم افزار مرکزی سیستم نیز با پردازش اطلاعات قرائت‌شده و تطبیق آن با بانک اطلاعات خودروهای دارای مجوز و بانک اطلاعات مالکان خودرو،  به‌صورت همزمان قادر است نسبت به ثبت و صدور برگه جریمه برای خودروهای متخلف اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: خودروهایی که به‌صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، از طریق دوربین رویت و پلاک آنها ثبت می‌شود و پس از تطبیق با پایگاه داده‌های خودروهای مجاز به ورود به محدوده برای خودروی مربوطه در پایگاه داده‌های اجرائیات تخلف ثبت می‌شود.

بهروز اظهار داشت: پس از ثبت تخلف برگ جریمه به انضمام عکس از طریق پست به نشانی مالک خودروی متخلف ارسال می‌شود و دارنده خودرو موظف است ظرف مدت قانونی نسبت به پرداخت جریمه تخلف اقدام کند که با این روش امکان اشتباه و خطا در ثبت تخلف به صفر می‌رسد.

کد خبر 101790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز