چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از صدور کارت انرژی درکشور در آینده نزدیک خبر داد.

سیدنورالدین شهنازی زاده در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: کارت انرژی برای استفاده و سوختگیری انواع حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل، گاز طبیعی فشرده     (CNG) و گاز مایع شده (LPG) و نیز پرداخت الکترونیکی بهای سوخت وارد مدار می‌شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت بهای سوخت در470 جایگاه کشور به صورت الکترونیکی و با کارت سوخت انجام می‌شود افزود: اگر سهمیه بندی بنزین برداشته شود سوختگیری با کارت سوخت انجام خواهد شد.

شهنازی زاده همچنین از طرح دیگری خبر داد که با اجرای آن دارندگان خودروهای گازوئیل سوز بر اساس پیمایش( میزان مسافت طی شده) خودرو، سوخت دریافت خواهند کرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه این طرح در بخش‌هایی از تهران آزمایش شد و جواب داد گفت: در حال حاضر طرح توزیع گازوئیل بر اساس پیمایش خودرو در 9 جایگاه استان سیستان و بلوچستان و بر روی 900 نفتکش نیز به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

شهنازی زاده افزود: این طرح که 200 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت، به روش FM و نصب آن بر روی خودروهای گازوئیل سوز و ورودی جایگاه‌های عرضه این سوخت اجرا     می‌شود.

وی تعداد خودروهای گازوئیل سوز دارای کارت سوخت را 700 هزار دستگاه در کشور اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای طرح توزیع گازوئیل بر اساس پیمایش خودرو، مدیریت مصرف این سوخت و جلوگیری از قاچاق است.

شهنازی زاده با بیان اینکه هنوز آمار قاچاق گازوئیل در کشور به دست نیامده است و     نمی‌توانیم آماری ارائه کنیم افزود: اگر دیگران هم در این باره آمار ارائه کنند، غیر قابل اتکاست.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اجرای طرح توزیع گازوئیل بر اساس پیمایش خودرو و واقعی ساختن قیمت را از جمله رویکردهای وزارت نفت برای جلوگیری از قاچاق این سوخت اعلام کرد.

شهنازی زاده در ادامه درباره قیمت و سهمیه بندی بنزین در سال آینده گفت: سناریوهای مختلف در این زمینه در دولت در حال بررسی است اما تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی افزود: وزارت نفت چه به لحاظ نرم افزاری و چه به لحاظ سخت افزاری برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش انرژی از نخستین روز سال آینده آمادگی کامل دارد.

شهنازی زاده با بیان اینکه در ذخیره سازی و تولید فرآورده‌های نفتی هیچ مشکلی نداریم و مخازن پر است گفت: ذخایر بنزین کشور حدود یک میلیارد لیتر و ذخایر گازوئیل نیز حدود نیم میلیارد لیتر از سال گذشته بیشتر است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: دولت هر تصمیمی درباره سوخت اتخاذ کند برای همه حامل‌های انرژی خواهد بود.

کد خبر 101687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز