یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان ثبت احوال از افزایش 4.5 درصدی مرگ ناشی از بیماری‌های دستگاه گردش خون خبر داد

به گزارش ایسنا، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: در 9 ماهه سال 88 بیشترین فوت‌های ثبت شده بر اساس علت، مربوط به بیماری‌های دستگاه گردش خون با 3/26 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مهدی اسماعیلی با بیان این که موارد فوت مردان بیش از زنان است، گفت: در 9 ماه امسال 290 هزار و 336 واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/4 درصد کاهش داشته است.

اسماعیلی افزود: تعداد فوت ثبت‌شده شهری در 9 ماهه امسال 197 هزار و 25 و تعداد فوت روستایی 93 هزار و 311 رویداد بوده است.

وی گفت: در 9 ماه سال 88 در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان، 126 مورد فوت مردان به ثبت رسیده است که همین نسبت به مدت مشابه سال قبل 119 بوده است.

اسماعیلی گفت: آگاهی از تحولات اپیدمیولوژیکی مرگ و میر در هر منطقه از مهم‌ترین اطلاعاتی است که در برنامه‌ریزی‌های منطقه اجتماعی و برنامه‌ریزی‌ برای تامین حفظ و ارتقای سلامت جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال در ادامه افزود: با بررسی آمارهای ثبت شده مشخص شده که بیشترین وقایع فوت جاری ثبت‌شده مربوط به گروه سنی 75 سال و بیشتر است که معمولا این گروه سنی بیشتر در معرض فوت‌های طبیعی قرار دارند.

وی در پایان گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده حدود 68 درصد وقایع فوت در مناطق شهری و 32 درصد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

کد خبر 100658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز