جمعه ۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: یخ نشست‌های مطبوعاتی جشنواره فیلم فجر که یا با بی‌رغبتی فیلمسازان برای شرکت در آن روبه‌رو بود یا حرف خاصی در آن ردوبدل نمی‌شد، در ساعت‌های اولیه جمعه گذشته شکست و نشست

فیلم «زم هریر» ساخته علی روئین‌تن با حضور عوامل فیلم و اهالی مطبوعات به‌دلیل اعتراض‌های فراوان با جنجال همراه شد.

این درحالی بود که سیدضیاء هاشمی و چند تن از بازیگران فیلم حاضر نشدند روی سن بیایند. علی روئین‌تن در پی اعتراض‌های منتقدان نسبت به فیلم که به درگیری ‌انجامید در ارتباط با این نقطه نظر که باید بابت فیلمش از اهالی رسانه عذرخواهی کند، گفت: این همه وفاق و همدلی بین شما و معاونت سینمایی باعث خوشحالی است و من هم به خاطر اینکه شما را اذیت کردم عذر می‌خواهم.

در ادامه، کیوان کثیریان نایب رئیس انجمن منتقدان با عصبانیت به روئین‌تن گفت: چه کسی فیلم شما را کلید زده است؟ آقای روئین‌تن وقتی فیلمت بد است اینجا نیایید برای ما حرف بزنید.

یادت باشد که فیلمت را جواد شمقدری معاون امور سینمایی کلید زد و بنابراین نباید بگویید که اهالی رسانه و معاونت سینمایی دستشان در یک کاسه است. روئین‌تن نیز بعد از این موضوع به اهالی رسانه گفت: من اگر حرفی زدم که تصور شود خبرنگاران دست‌نشانده معاونت سینمایی هستند از همه آنها عذرخواهی می‌کنم.

وی همچنین در ادامه این نشست به سؤالاتی نظیر رسیدن به ژانر موزیکال دفاع مقدس، میزان همفکری او با مسعود ده‌نمکی برای ساخت این فیلم و موفقیت زم هریر در عرصه بین‌الملل جوابی نداد و در برخی از آنها فقط خندید که البته بیان این سؤالات  با تشویق‌های اعتراض‌آمیز اهالی مطبوعات همراه  بود. 

همچنین در ادامه ایرج رامین‌فر طراح صحنه و لباس فیلم با شنیدن این اعتراضات و اینکه چرا درباره خود فیلم سؤال نمی‌شود سالن را ترک کرد. جنجال‌ها تا جایی پیش رفت که مهدی مسعود شاهی دبیر جشنواره برای آرام کردن جو،‌ پشت تریبون قرار گرفت تا چند دقیقه‌ای صحبت کند. 

وحید جلیلوند بازیگر نقش آسیدعلی در فیلم نیز در ادامه بیان کرد: خیلی مواقع هست که ما در یک فیلم حضور داریم که متوجه می‌شویم کارگردان فیلم اشتباه فکر کرده است. در کشور ما فیلم بد کم ساخته نمی‌شود و آقای روئین‌تن نیز عنوان کردند که از همه کسانی که به شعور آنها توهین کرده‌ام عذرخواهی می‌کنم ولی متأسفانه بعد از این صحبت‌ها هیچ سؤالی درخصوص فیلم پرسیده نمی‌شود.

روئین‌تن در پاسخ به سؤالی که قول او را یادآوری کرده بود مبنی بر اینکه اگر فیلمم خوب نباشد کفش‌هایم را درمی‌آورم، اظهار داشت: قول می‌دهم بعد از پایان جلسه کفش‌هایم را دربیاورم و از اینجا بیرون بروم.

در پایان جلسه همه منتظر عملی‌کردن قول روئین‌تن بودند و درحالی‌که وی می‌خواست اقدام به درآوردن کفش‌هایش کند، برخی‌ها از این کار او جلوگیری کردند.

اما نشست‌های قبلی در جوی آرام‌تر برگزار شد. در نشست فیلم « ملک سلیمان» که بعد از نمایش فیلم در روز پنجشنبه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد، بحرانی در پاسخ به این سؤال که به‌طور شفاف اعلام کنید چقدر برای ساخت این فیلم هزینه شده است،

گفت: ما هر چقدر بگوییم شما همانقدر که دلتان می‌خواهد می‌نویسید اما از یکسال و نیم پیش به‌صورت شفاف بودجه کار را اعلام کردیم که بودجه «ملک سلیمان»، 5 میلیارد تومان است.

او همچنین با اشاره به اینکه تحقیقات مفصلی درباره ابلیس، شیطان، جن و جادوگری داشتیم که یک‌سال و نیم به طول انجامید، گفت: شیطان‌ها در شهر اول فقط به نوعی اثرگذاری می‌کنند.

در شهر دوم به‌صورتی که دلشان می‌خواهد خودشان را نشان می‌دهند و در شهر سوم یک فتنه نیمه سیاسی اتفاق می‌افتد و سلیمان از خدا می‌خواهد شیاطین به صورت مادی  به زمین بیایند.

کد خبر 100523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز