سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری درباره صفوف طولانی واکسیناسیون در تهران و برخی شهرهای دیگر گفت: خوشبختانه واکسیناسیون از امروز به سامان جدیدی می‌رسد و قطعا برای واکسیناسیون گروه‌های جدید به ۲ دلیل با مشکل مواجه نمی‌شویم؛ یک اینکه: واکسن‌های داخلی رسید و دوم واکسن خارجی به اندازه کافی در حال رسیدن است.

همشهری آنلاین - مریم سرخوش: سعید نمکی در گفت‌وگو با همشهری گفت: اتفاقی که اخیرا در تهران رخ داد و در هیچ شهر دیگری چه کوچک و بزرگ شاهد آن نبودیم، به دو نکته اصلی بر می‌گشت؛ یکی بحثی که به دلیل تاخیر در ارسال واکسن در پی بدعهدی کسانی که با ما قرارداد داشتند، ایجاد شد. دوم، چون مردم سراسیمه می‌آمدند و بدون دعوت از طرف ما و ارسال پیامک به مراکز سلامت مراجعه می‌کردند، بی‌نظمی ایجاد شد. مردم حتی به مناطقی مراجعه می‌کردند که آنجا پرونده سلامت نداشتند، در حالیکه ما به اندازه نیاز آن منطقه واکسن فرستاده بودیم.

وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه واکسیناسیون از امروز به سامان جدیدی می‌رسد و قطعا برای واکسیناسیون گروه‌های جدید به ۲ دلیل با مشکل مواجه نمی‌شویم؛ یک اینکه: واکسن‌های داخلی رسید و دوم واکسن خارجی به اندازه کافی در حال رسیدن است. از همه اینها مهم‌تر مبنای واکسیناسیون، دعوتی است که با پیامک از طریق سیستم بهداشتی به مردم می‌شود تا در موعد مقرر مراجعه کنند.

وی گفت: برای واکسیناسیون با مجموعه بسیج و هلال احمر و مجموعه‌های دیگر در جریان هستیم تا بتوانیم پایگاه‌های بیشتری راه‌اندازی کنیم،  امکان واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر را داریم. این اتفاقی که افتاد بسیار گذراست و از امروز مدیریت می‌شود.

وزیر بهداشت در عین حال با بیان اینکه تولید و توزیع واکسن برکت شروع شده است گفت: امروز اجازه مصرف اضطراری واکسن پاستور را هم در کمیسیون قانونی صادر شده است و به مجموعه واکسن‌ها اضافه شد. ما فهرست خبرنگاران را از وزارت ارشاد خواستیم و قرار است به زودی به ما برسد تا خبرنگارانی که پرریسک‌ترند و در شرایط اضطراری قرار دارند، واکسن دریافت کنند.