عمومی- همشهري آنلاين:
محققان به تازگي اعلام كردهاند نوشيدن سه تا چهار فنجان چاي در روز به همان اندازه براي انسان مفيد است كه نوشيدن مقدار بسيار زيادي آب.
به گزارش بي بي سي نتايج تحقيقي كه در مجله تغذيه كلينيكي اروپا منتشر شده است اين باور غلط را كه چاي، آب بدن را خشك ميكند نقض ميكند.
متخصصين تغذيه انگليس كشف كردهاند چاي نه تنها نياز بدن را به آب برطرف ميكند، كه از حملات قلبي و بروز سرطان جلوگيري ميكند. نتايج همين تحقيقات ميگويد كه چاي از آسيب ديدن سلولها جلوگيري ميكند، مانع پوسيدگي دندان ميشود و استخوانها را تقويت ميكند.
دكتر راكستون رييس گروه پژوهشي كه بر روي فوائد چاي كار كرده است در مورد مصرف چاي ميگويد: نوشيدن چاي براي ما بهتر از نوشيدن آب است. آب تنها مايعات بدن را تأمين ميكند اما چاي علاوه بر آن آنتياكسيدانهاي مورد نياز بدن را هم تأمين ميكند.
پس چاي بنوشيد تا سالم بمانيد.