دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۹ - Oct 2, 2006
رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي هيأت دولت:
منافع عامه مردم بر منفعت گروه هاي خاص مقدم است
در هفته هاي اخير مسئله گراني و افزايش قيمت ها به مردم به ويژه قشرهاي كم درآمد فشار زيادي وارد كرده است
كه دولت و مسئولان اقتصادي بايد ضمن بررسي علل اين مسئله، در جهت برطرف كردن آنها تلاش كنند
001404.jpg
گروه سياسي- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت ضمن بيان فرازهايي از فرمان حضرت اميرالمؤمنين(ع) به مالك اشتر در خصوص چگونگي برخورد و رفتار حاكمان و مسئولان با عامه مردم، تأكيد كردند: مهم ترين وظيفه مسئولان خدمت به مردم است زيرا فلسفه وجودي حكومت در اسلام، انجام امور مردم و خدمت رساني به آنان است.
ايشان عشق ورزي و محبت واقعي به مردم و رفتار همراه با لطف و محبت با آنان را از وظايف اصلي مسئولان نظام اسلامي دانستند و افزودند: مسئولان در برخورد با لغزشهاي احتمالي مردم بايد همواره با عفو و گذشت برخورد نمايند.
رهبر انقلاب اسلامي، چشم پوشي از خطاهاي قابل اغماض مردم را متفاوت از برخورد با قانون شكنان و گروهها و باندهاي خاص منفعت جو و قدرت طلب دانستند و تصريح كردند: منفعت عامه مردم بر منفعت گروههاي خاص مقدم است و اغماض از خطاها و سودجويي هاي اين گروهها و باندها ظلم و بي عدالتي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اين كه حاكمان و مسئولان به دليل قدرت سياسي و مالي بيش از ديگران در معرض خطر هستند و بايد همواره مراقب خود باشند، در خصوص چگونگي شكل گيري قضاوت مردم نسبت به عملكرد دولتها و مسئولان خاطرنشان كردند: مردم همواره نقاط خاصي از عملكرد دولتها و مسئولان همچون كفايت، قدرت دفاع از هويت ملي، امانتداري و ارتباط با مردم را مورد قضاوت قرار مي دهند كه اين مسئله بايد به عنوان يك ملاك و عبرت، مورد نظر دولت ها و مسئولان باشد زيرا همان قضاوتها در مورد آنان نيز تكرار خواهد شد.
ايشان با اشاره به جهت گيريهاي دولت نهم براي خدمت به مردم افزودند: در شرايط كنوني كه ارزشهاي ديني و انقلابي، مردمي بودن و رعايت خير و صلاح مردم از جهت گيريهاي اصلي دولت به شمار مي روند، بهترين فرصت براي خدمت به مردم به وجود آمده كه بايد از اين فرصت با همه توان بهره بُرد.
حضرت آيت الله خامنه اي لازمه استفاده از همه توان براي خدمت به مردم را دوري از مسائل حاشيه اي و دسته بنديهاي سياسي و خطي دانستند و افزودند: ضمن به كارگيري توان مضاعف براي حل مشكلات مردم بايد آنان را نيز در جريان اقدامات دولت قرار داد تا اميد مردم بيش از پيش افزايش يابد.
رهبر انقلاب اسلامي ، بررسي مشكلات مردم و سرعت بخشيدن براي برطرف كردن آنها را يادآور شدند و خاطرنشان كردند: در هفته هاي اخير مسئله گراني و افزايش قيمت ها به مردم به ويژه قشرهاي كم درآمد فشار زيادي وارد كرده است كه دولت و مسئولان اقتصادي بايد ضمن بررسي علل اين مسئله، در جهت برطرف كردن آنها تلاش كنند.
در اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور در سخناني با اشاره به پيگيريها و تأكيدهاي فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامي در سالهاي گذشته براي ترويج فرهنگ عدالت و تحقق آن گفت: عدالت مهمترين ركن برپايي جامعه اسلامي و تضمين كننده شكوفايي استعدادها و زمينه ساز پيشرفت، توسعه و امنيت پايدار است و دولت نهم يكي از اهداف اصلي خود را پيگيري اجراي عدالت و پافشاري بر آن قرار داده است.
در پايان اين ديدار، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و سپس رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامي افطار كردند.

براساس بخشنامه معاون اول رئيس جمهوري
دستگاه هاي دولتي موظف به همكاري با وزارت كشور
و شوراي نگهبان شدند
گروه سياسي - معاون اول رئيس جمهوري در بخشنامه اي تمامي دستگاه هاي دولتي را موظف كرد در برگزاري انتخابات خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا با وزارت كشور و شوراي نگهبان همكاري كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، اين بخشنامه از سوي پرويز داودي خطاب به تمامي وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي و استانداري هاي سراسر كشور صادر شده است.
برپايه اين گزارش مدت همكاري كاركنان مذكور جزو ايام خدمت اداري آنان محسوب مي شود و به كاركنان مذكور و افرادي كه از بخش غير دولتي در امر انتخابات همكاري مي كنند، حق الزحمه مقطوع ويژه انتخابات توسط وزارت كشور و شوراي نگهبان پرداخت خواهد شد.
معاون حقوقي و پارلماني وزير كشور هم با يادآوري رويكرد دولت نهم نسبت به ارزيابي و بررسي دائم عملكرد مديران ارشد گفت: بر اين اساس اين طور نيست كه مديري منصوب شود و براي يك دوره  كاري مصونيت داشته باشد.
ارزيابي ونظارت در كار مديران ارشد به صورت دائمي ادامه دارد.
وي با يادآوري آن چه در ارزيابي عملكرد وزراي دولت نهم توسط رئيس جمهوري انجام شد و خبر آن را ايسنا منتشر كرده است، گفت: درباره استانداران نيز قطعا بررسي و ارزيابي عملكرد وجود دارد اما جابه جايي و تغيير هنوز در دستور كار وزارت كشور نيست.
معاون حقوقي و امور پارلماني رئيس جمهوري هم در خصوص برخي ادعاها مبني براينكه مجتبي ثمره هاشمي معاون سياسي جديد وزارت كشور دراين وزارتخانه همه كاره است، گفت: ثمره هاشمي تنها به وظايف قانوني خود عمل مي كند.

آيت الله سيدمهدي يثربي درگذشت
گروه سياسي پيكر آيت الله سيد مهدي يثربي امام جمعه كاشان و نماينده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبري امروز در شهر كاشان تشييع مي شود . مجلس خبرگان رهبري در پيامي به مقام معظم رهبري درگذشت امام جمعه كاشان و عضو مجلس خبرگان رهبري را به محضر مقام معظم رهبري تسليت گفت. در بخشي از پيام تسليت مجلس خبرگان آمده است: او فقيهي بود كه مخلصانه از ابتداي نهضت اسلامي، از بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني پشتيباني كرد و همواره در حمايت علمي از نظام اسلامي و رهبري معظم، لحظه اي دريغ نكرد . رئيس مجلس و رئيس قوه قضاييه هم در پيامهاي جداگانه اي درگذشت امام جمعه كاشان را تسليت گفتند . آيت الله سيد مهدي يثربي در سال 1304 هجري شمسي متولد شد. وي پس از گذراندن دوران تحصيلات مقدماتي و عالي از محضر بزرگاني چون امام خميني ،  آيات عظام مرعشي نجفي ، سيد محمد محقق داماد، گلپايگاني ،  اراكي و علامه طباطبايي بهره برد . وي به دليل عارضه ريوي در سن 82 سالگي در يكي از بيمارستانهاي تهران دار فاني را وداع گفت . قرار است پيكر مرحوم آيت الله يثربي امروز در شهر كاشان و از بيت ايشان به طرف گلزار شهداي دارالسلام كاشان و با حضور مردم اين شهر و برخي از مقامات كشوري و لشكري تشييع شود.

به دنبال درخواست مصري از رئيس جمهوري
جلسه رأي اعتماد به وزير پيشنهادي رفاه به تعويق افتاد
فهرست شركت هاي وابسته به اسرائيل اعلام مي شود
گروه سياسي- به دنبال سؤال دو تن از نمايندگان مجلس از وزير امور خارجه در خصوص وضعيت تحريم شركت هاي اسرائيلي، منوچهر متكي اعلام كرد: ليست شركت ها و مؤسسات و كمپاني هاي صهيونيست كه قطعاً اسرائيلي هستند و احتمال تغيير آنها وجود ندارد را از اين پس رسماً منتشر خواهيم كرد.
سؤال سيد محمدرضا ميرتاج الديني و حسين شيخ الاسلام از وزير خارجه نسبت به اقدامات وزارت خارجه براي اجراي تبصره ماده 8 قانون حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين مبني بر شناسايي و معرفي شركت ها و مؤسات و كمپاني هاي صهيونيست در سطح جهان روز گذشته در صحن علني مجلس مطرح شد.پس از طرح سؤال از سوي ميرتاج الديني، وزير خارجه تصريح كرد: دولت ما هم اقدامات گذشته در اين زمينه را با جديت پيگيري كرده و در اجلاس بيست و يكم سازمان كنفرانس اسلامي با همكاري سوريه تحريم شركت هاي اسرائيلي را پيگيري كرده اما به علت عدم همكاري برخي از كشورهاي اسلامي، نتيجه مطلوب به دست نيامد.
متكي سپس اين ليست را به باهنر ارائه كرد و افزود: مطابق قانون ما ملزم به انتشار عمومي اين ليست نيستيم ضمن اين كه اين ليست ها دائماً در حال تغيير است، اما چون منع قانوني هم در اين زمينه نداريم ليست شركت هاي قطعي را منتشر كرده و از اين پس نه تنها به دولت و مجلس بلكه به تمام دستگاهها و وزارتخانه ها ارائه خواهيم كرد.
گروه سياسي –ياسر مرادي : به دنبال درخواست گزينه پيشنهادي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي و موافقت مجلس و دولت، جلسه بررسي صلاحيت عبدالرضا مصري براي تصدي وزارت رفاه تا تعيين تكليف لايحه يك فوريتي ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت و درمان به تعويق افتاد.
در پايان جلسه علني روز گذشته محمدرضا باهنر اعلام كرد: مصري در نامه اي به رئيس جمهور نوشته است ضمن تشكر از حسن اعتماد شما، نظر به طرح يك فوريتي در مجلس به منظور ايجاد فضاي كارشناسي و جلوگيري از مسائل عاطفي، تقاضامندم تا نهايي شدن طرح مذكور، رأي اعتماد با تعويق صورت گيرد و بعد از تعيين تكليف اين طرح، اين مسئله پيگيري شود.
به دنبال اين درخواست مصري، كميسيون اجتماعي از نمايندگان خواست تا ساعت 9 سه شنبه پيشنهادات خود را درخصوص ادغام اين دو وزارتخانه ارائه دهند تا در جلسه بعدازظهر سه شنبه اين كميسيون كه رياست آن را خود عبدالرضا مصري برعهده دارد مورد بحث و بررسي قرار بگيرد.
مصري نيز در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اين كه با رئيس جمهور صحبت كردم و از نظر مخالف ايشان با ادغام وزارت رفاه و بهداشت مطلع شدم درخواست خودرا درخصوص تعويق جلسه رأي اعتماد ارائه كردم.
وي درخصوص اين كه خود وي از موافقان جدي وزارت رفاه در گذشته بوده است گفت: اين موضع گيري من به 5/2 سال پيش برمي گردد و نظر من هم اين بوده كه برابر برنامه سوم توسعه با ايجاد يك وزارتخانه جديد مخالف بودم ،ضمن اين كه در قانون وزارت رفاه هم تصريح شد دو وزارتخانه موجود بايد در اين وزارتخانه ادغام شود لذا به نظر من يكي از وزارتخانه هاي موجود غيرقانوني است.
وي افزود: علت نامه اخير بنده هم كارشناسي بيشتر اين مسئله است و وزير شدن يا نشدن من اصلا مهم نيست و حال فضا براي بحث و كارشناسي آماده است.
مصري در مصاحبه اي پس از رأي نياوردن 4 وزير پيشنهادي احمدي نژاد در مجلس اعلام كرده بود اكنون بهترين زمان براي ادغام و انحلال وزارت رفاه است.
تحريم آمريكا اثري ندارد
رئيس مجلس با تأكيد بر اين كه تحريم هاي آمريكا در وضع مردم ايران اثري ندارد تصريح كرد: ملت ايران 28 سال پيش براي نجات اين كشور از وابستگي به آمريكا انقلاب كرد.حداد عادل كه در سخنان پيش از دستور خود صحبت مي كرد افزود: تصويب مجدد اين تحريم ها حكايت از آن دارد كه آمريكايي ها همچنان در مسير گذشته گام برمي دارند و تصميم جدي براي تجديدنظر در سياست هايشان ندارند.
وي در پايان تأكيد كرد اين تحريم ها بيش از آن كه به ضرر ملت ايران باشد به ضرر دولت آمريكاست.
دو نطق همسو
روز گذشته دو تن از نمايندگان برجسته فراكسيون اقليت در نطق هاي خود به نقد عملكرد دولت پرداختند.
محمدرضا تابش در نطق خود نسبت به جرياني كه با تخريب شخصيت هاي ملي كشور قصد از ميدان به در كردن رقبا و اعمال خواسته هاي حذفي خود به بهاي پايين آوردن سطح مشاركت عمومي را دارد هشدار داد.
وي افزود: من در اينجا تخريب سرمايه جهاني اين ملت يعني آقاي خاتمي و ملكوك كردن چهره استوانه نظام يعني آقاي هاشمي رفسنجاني و از همه تأسف بارتر سكوت و طفره رفتن مسئولان رسمي درباره فجايع فوق را خطراتي در اين جهت مي بينم.قدرت الله عليخاني نماينده بوئين زهرا نيز نگراني خود را از برخي اقدامات و اظهارات كه تنها نتيجه آن گسترش فرهنگ ريا و تظاهر در كشور مي باشد، ازجمله برخي شعارهايي كه در مورد امكانات در اختيار دولتمردان داده مي شود را اعلام مي كنم.وي افزود: مسئولان كاري نكنند و چيزي نگويند كه در آينده ناچار به نقض آن شوند مانند موضوع هواپيماي تشريفات دولت.
اخطار به نمايندگان جنوب كشور
محمدرضا باهنر كه رياست جلسه علني روز گذشته را برعهده داشت درپي اعتراض نمايندگان اهواز و عسلويه به سخنان نماينده بندرانزلي به آنان تذكر داد.
زماني كه جواد حق شناس در حال مخالفت با لايحه اصلاح قانون برنامه چهارم توسعه به منظور اختصاص 2 درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبيعي به استان هاي نفت خيز، گاز خيز و شهرستان هاي محروم كشور بود، با فريادهاي اعتراض آميز يكي از نمايندگان اهواز و همچنين نماينده عسلويه مواجه شد كه محمدرضا باهنر فورا به اين دو نماينده معترض اخطار داد و گفت كه با اين رويه در مجلس نمي توان رأي گرفت.رئيس جلسه ادامه داد قرار نيست كسي مخالفت كند و شما فرياد بزنيد. بايد با سعه صدر و تسلط بر رفتار و گفتار اجازه دهيد موافقان و مخالفان صحبت كنند و مجلس رأي گيري كند چراكه در غير اين صورت مخالف با آزادي خواهد بود.
تأكيد بر لغو قرارداد نفتي با ژاپن
نماينده دشت آزادگان روز گذشته در حاشيه جلسه علني مجلس بر لزوم لغو قرارداد نفتي ايران با شركت اينيكس ژاپن به دليل تعلل اين شركت در عمل به تعهدات خود تأكيد كرد.
سيدنظام ملاهويزه با اشاره به اين كه اين قرارداد به حوزه نفتي آزادگان اختصاص دارد، افزود: ژاپني ها به علت ترس از آمريكا براي راه اندازي ميدان نفتي آزادگان در انتظار روشن شدن وضعيت تحريم ايران در قبال مسائل هسته اي هستند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خبر داد
رضايت نسبي ايران و اروپا از مذاكرات اتمي
001389.jpg
گروه سياسي علاءالدين بروجردي روز گذشته در حاشيه جلسه علني مجلس رضايت نسبي ايران و اروپا از مذاكرات فعلي را اعلام كرد. رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با ايرنا گفت: هرچند فضاي سنگيني حاكم است و راه ناهموار و سختي در پيش رو است، اما پس از پاسخ مفصل ايران به بسته پيشنهادي 1+5، شاهد تغيير نگرش هستيم. وي در اظهارنظري ديگر افزود: اكنون تعداد كشورهاي خواهان مذاكره سنگين تر شده است كه البته به معني آن نيست كه خروجي و برآيند مذاكرات را بتوان حل مشكلات ناميد.بروجردي گفت: اروپايي ها فهميده اند كه بدون مذاكرات هيچ دستاوردي در كار نيست.
مجلس و دولت هم بر احقاق حقوق ملت ايران اصرار دارند. از رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره تحريم هاي آمريكا عليه ايران پرسيده شد كه پاسخ او اين بود: اين كار جديدي نيست و اينها همه هياهوي تبليغاتي براي سرپوش گذاشتن بر ناكامي آمريكا در منطقه است و تمديد تحريم ها واكنشي به شكست هاي آمريكا در عراق و افغانستان است.جورج بوش روز گذشته قانون تحريم هاي ايران را به مدت پنج سال ديگر امضا و نهايي كرد.خبري از مذاكرات سولانا با وزراي خارجه 1+5 منتشر نشده اما رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا با وزير خارجه چين مفصل صحبت كرده است. اين خبر را ايسنا به نقل از شينهوا روز گذشته منتشر كرد.
آمريكا اما هنوز به دنياي تحريم فكر مي كند و برخي سياستمداران آمريكايي خواهان راه ديگري هستند. مادلين آلبرايت وزير خارجه اسبق آمريكا به مقامات كاخ سفيد پيشنهاد داده هرچه زودتر با ايران مذاكره كنند. به گزارش خبري كه ايسنا منتشر كرده، آلبرايت خواهان مذاكره آمريكا با ايران است تا جلوي حركت هاي اشتباه هرچه زودتر گرفته شود. همچنين ساندي تايمز نيز خبري از يك نشست محرمانه در نزديكي واشينگتن داده كه برخي تحليلگران آمريكايي به اين نتيجه رسيده اند كه آمريكا بايد با ايران هسته اي كنار بيايد.
آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در اظهارنظري رسمي اعلام كرد نيروگاه بوشهر كاملا ايمن است و كيفيت نيروگاه استاندارد و مطمئن ارزيابي شده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، رئيس بخش ايمني هسته اي آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به اهميت دو عامل طراحي و ساخت و همچنين نيروي انساني اداره كننده نيروگاه گفت از نيروگاه بوشهر شخصاً بازديد كرده و تاييد كرد اين نيروگاه هيچ مشكلي ندارد و مي توان كنار آن زندگي كرد.
ايران مصمم به حل مسائل در مذاكرات بدون پيش شرط است
سخنگوي وزارت خارجه چهار دور مذا«ره لاريجاني و سولانا در خصوص چگونگي مسائل و ساز و «ارهاي مذا«رات را مثبت و سازنده قلمداد «رد و گفت: جمهوري اسلامي ايران با حسن نيت و در فضاي تفاهم مصمم است موضوع از طريق مذا«رات و بدون پيش شرط حل و فصل شود.
به گزارش مهرسيد محمد علي حسيني تا«يد «رد: تا«نون قدمهاي سازنده اي برداشته شده و تلاش مي شود روند و محتواي مذا«رات بطور طبيعي و بدور از جو سازي تداوم يابد.
وي گفتگوهاي لاريجاني با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپايي را فراهم آورنده فضاي «نوني توصيف «رد و گفت: شتاب برخي طرف ها براي استفاده از اهرم هاي غيرمنطقي و سوق دادن پرونده هسته اي به مسيرهاي زورمدارانه و يا ب«ارگيري تعابير غير مفيد نظير خريد وقت و يا تعيين ضرب الاجل، غير واقعي و خلاف روند موجود است.

لاريجاني با وزير خارجه چين گفتگو كرد
مهر: لي ژائوشينگ وزير خارجه چين با علي لاريجاني دبير شوراي امنيت ملي ايران درباره موضوع هسته اي ايران تلفني گفتگو كرد.
به گزارش خبرگزاري آلمان، وزارت خارجه چين در بيانيه اي گفته كه در اين گفتگو درباره نتايج گفتگوهاي لاريجاني با خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
لي همچنين روز شنبه گفتگوهاي مشابهي نيز با خاوير سولانا انجام داده است، اما در مورد محتواي اين گفتگو ها جزئياتي منتشر نشده است.

واكنش ايران به تمديد تحريم از سوي آمريكا
ايسنا: سخنگوي وزارت خارجه تمديد قانون تحريم ايران و اعمال سياستهاي يكجانبه و اقدامات فراقانوني و تحريم عليه جمهوري اسلامي ايران را رويكردي بي فايده و در خدمت اغراض خصمانه دولتمردان آمريكا خواند و آن را محكوم كرد.
سيدمحمدعلي حسيني، با ارزيابي نتايج چندين ساله تحريم آمريكا گفت: تحريم در عزم ملتي بزرگ كه استقلال و پيشرفت خويش را با اراده متكي به ايمان و باورهاي اعتقادي و ديني و ملي به دست آورده نمي تواند خللي ايجاد نمايد.
وي تصريح كرد: تمديد قوانين و لوايح تكراري اثري به جز به چالش كشيدن منافع آمريكا و انزواي هرچه بيشتر اين كشور، در بر نخواهد داشت.

گزارش تحليلي
انتشار منشور نوين اصول گرايان
گروه سياسي- روز گذشته متن كامل منشور نوين اصول گرايان توسط جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و جامعه اسلامي مهندسين تدوين شده و اكثر گروههاي اصول گرا اگر چه در جريان تدوين منشور نبوده اند اما با كليت آن موافقت كرده اند.
در مقدمه اين منشور جريان اصولگرا، يك جريان فكري و ولايت مدار، به دور از وابستگي متداول، داراي مشي معتدل و معتقد به مردم سالاري ديني و نقش مؤثر مردم در اداره جامعه، عدالتخواه، حق باور، قانون گرا، تقدم منافع و خرد جمعي بر مصالح و تصميمات فردي و باندي، خدمت صادقانه به مردم، وحدت نخبگان كشور، ساده زيستي و پاك دستي مسئولان و... عنوان شده است.
اين منشور داراي چهار فصل اصول و مباني فكري، خط مشي و راهبردها، اهداف كلان و اصول و بايسته ها است.
از جمله مواد اين منشور اعتقاد به منشأ الهي حكومت و نقش آراي عمومي در تجلي آن در نظام سياسي كشور، استقبال از تعاملات سازنده جهاني و مقابله مدبرانه با جهاني سازي آمريكايي و تروريسم دولتي اسرائيل، حمايت از حزب الله لبنان و تشكيل دولت فلسطيني در تمام سرزمينهاي فلسطيني است.
در فصل اصول و بايسته هاي اين منشور بر حمايت علني از دولت، مجلس و شورا و انتقاد مشفقانه از آنها و حمايت از فهرست جامعتين در انتخابات خبرگان رهبري و عدم انتصاب جريان به گروه و يا افراد خاص و پرهيز از حضور عناصر سياسي معروف در انتخابات شوراها و تاكيد بر انتخاب عناصر خبره و كارشناس متعهد.
دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي گفت: با كليات منشور نوين اصول  گرايي موافق هستيم اما به بررسي بيشتري نياز داريم.
حبيبي با بيان اين كه احتمال مي دهد اصول گرايان به فهرست مشتركي در انتخابات شوراها دست يابند، گفت:  براي رسيدن به اين فهرست بايد همه احزاب اصول گرا تلاش كنند.
سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي هم با بيان اين كه تشكل متبوعش كليات پيش نويس منشور نوين اصولگرايان را قبول دارد، در عين حال گفت: البته معتقديم كه بايد در مورد جزئيات آن بحث و تبادل نظر بيشتري صورت بگيرد.
محمد عظيمي با بيان اين كه اين منشور را تعدادي از گروه هاي اصول گرا تدوين كرده اند، درباره اين كه گفته مي شود جامعه اسلامي مهندسين و جمعيت ايثارگران متوليان اصلي اين منشور هستند، گفت: اين امر صحت ندارد و اين منشور توسط تعدادي از گروه هاي اصول گرا تدوين شده است.
دبير سياسي جبهه پيروان خط امام و رهبري نيز يادآور شد: منشور اصول گرايي تاكنون مورد استقبال گروههاي اصول گرا واقع شده است و ما در صدد اجرايي كردن آن و ايجاد وحدت در بين اصول گرايان هستيم.
رئوفيان دبيركل جامعه اسلامي فرهنگيان هم به ايسنا گفت: پيش نويس منشور نوين اصول گرايان را كميته اي سه نفره تهيه كرده اند كه آقايان باهنر و توكلي جزو اين كميته سه نفره هستند و قرار است كه تشكل هاي اصول گرا ديدگاه هاي خود را در ارتباط با اين منشور در اختيار اين كميته سه نفره قرار دهند.

ديدار اعضاي شوراي مركزي حزب مؤتلفه
با هاشمي رفسنجاني
گروه سياسي اعضاي شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي، عصر روز شنبه با اكبر هاشمي رفسنجاني ديدار كردند.به گزارش ايسنارئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با توجه به ديدار مسئولان مؤتلفه با مراجع و علماي قم، حفظ ارتباط مسئولان و شخصيت هاي سياسي با علما و مراجع را بسيار مهم و كارساز توصيف كرد و گفت: تشريك مساعي با بزرگان و علما مي تواند در سلامت فعاليت هاي حزبي و تشكيلاتي موثر باشد.هاشمي رفسنجاني تكيه بر آراي مردم و ارزش و احترام قائل شدن براي نظر و نقش مردم در تعيين سرنوشت كشور را يكي از اصول اسلامي و قانوني در نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: عمل به قانون اساسي، احترام به رأي مردم است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |