همشهری آنلاین: سران اروپایی برای نهایی کردن طرح مبارزه با گازهای گلخانه‌ای گرد هم آمدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، تغییرات جوی مهمترین موضوع مورد بحث در اجلاس رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل است.

بنا بر این گزارش، رهبران اتحادیه اروپا که در بروکسل تشکیل جلسه داده اند به مرحله نهایی کردن طرحی که برای مبارزه با گازهای گلخانه‌ای است نزدیک شده اند. هدف از این طرح کاهش قابل توجه گازهای گلخانه‌ای تا سال 2020 است.

نخست وزیر اسلوونی که در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد، در این خصوص گفت: رهبران اتحادیه اروپا خواهان این هستند که در مقایسه با سال 1990 گازهای گلخانه‌ای بیست در صد کاهش یابد و قرار است جدول زمانی برای این برنامه را جمعه (24 اسفند) اعلام کنند.

نخست وزیر اسلوونی طرح اتحادیه اروپا برای فعالیت‌های اقتصادی با تولید گاز کربنیک کمتر را "سومین انقلاب صنعتی" خواند

شرکت کنندگان در اجلاس همچنین گزارشی را مد نظر قرار داده اند که خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تهیه کرده و در آن در مورد نگرانی‌های امنیتی بالقو‌ه‌‌ای که ناشی از گرمایش زمین است از جمله احتمال مهاجرت گسترده به اروپا هشدار داده شده است.

در این گزارش از مهاجرت احتمالی میلیون‌ها نفر از مردم کشورهای خاورمیانه و آفریقا به اروپا، به دلیل کاهش آب و از بین رفتن زمین‌های کشاورزی، ابراز نگرانی شده است.

رهبران شرکت کننده در اجلاس همچنین درباره بحران در بازارهای مالی گفتگو می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود در پایان اجلاس اعلام شود که اقتصاد اروپا می‌تواند از بی‌ثباتی کنونی در بازارهای مالی و وخامت وضعیت اقتصادی آمریکا جان سالم به در ببرد

کد خبر 46463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز