جمعه ۲۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

مریم رشدی: پنه (penne) نام یکی از انواع پاستاهاست که فرمی لوله‌ای با 2 سر اریب دارد

آشپزی

نام این غذا نیز به جهت استفاده از همین نوع پاستا گذاشته شده که در اینجا به همراه مرغ و قارچ و دیگر مواد لازم، یک خوراک ایتالیایی خوشمزه را تشکیل می‌دهند. 

مواد لازم برای 4 نفر:

- 30 گرم کره یا مارگارین
- یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
- یک عدد پیاز (خرد شده)
- یک حبه سیر (ریز خرد شده)
- 250 گرم فیله مرغ (خلالی خرد شده)
- 125 گرم قارچ (خرد شده)
- یک عدد گوجه فرنگی (پوست کنده و خرد شده)
- یک قاشق سوپ‌خوری رب گوجه‌فرنگی
- یک‌چهارم پیمانه سرکه سفید
- 250 میلی‌لیتر یا یک پیمانه خامه
- 500 گرم پنه (penne)
- 2 قاشق سوپ‌خوری پنیر پارمسان (رنده شده)

طرز تهیه:

1. کره و روغن زیتون را داخل تابه‌ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید؛ سپس پیاز و سیر را اضافه کرده و روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید تا سرخ شوند.

2. تکه‌های مرغ را نیز به این مخلوط افزوده و روی شعله متوسط اجاق گاز به مدت 10 تا 15دقیقه حرارت دهید تا همزمان با پخت، تفت داده شود.

سپس قارچ را در تابه بریزید و به مدت 3 دقیقه دیگر نیز حرارت دهید. پس از آن، گوجه فرنگی خرد شده و رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کرده و خوب مواد را با هم مخلوط کنید.

سرکه‌سفید را هم به این مخلوط بیفزایید و حرارت را زیادتر کنید تا مایع به‌جوش آید. سپس زیر شعله را کم کنید تا آب غذا به نصف کاهش پیدا کند.

3. خامه را همراه نمک و فلفل به مخلوط فوق اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید تا به‌جوش آید. سپس دوباره شعله اجاق گاز را کم کنید تا سس شروع به غلیظ شدن کند.

در مدت زمانی که سس در حال پخت است، قابلمه بزرگی آماده کنید و در آن آب بریزید و بگذارید همراه کمی نمک و مقداری روغن مایع به جوش آید.

سپس پنه را به آب در حال جوش اضافه کنید و مدت 15 دقیقه روی حرارت بگذارید تا خوب بپزد.پس از این مدت، پاستا را آب‌کشی کنید و در ظرف گود مورد نظر برای سرو بریزید.

در پایان سس را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پنه کاملا به سس آغشته شود. حالا غذا برای سرو آماده است.

کد خبر 33777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز