پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یوزف سپ بلاتر (Joseph Sepp Blatter) دهم مارس ۱۹۳۶ در شهر ویسپ سوئیس به دنیا آمد.

Sepp Blatter

او پس از آن که از کالجی در سن‌موریس فارغ‌التحصیل شد برای ادامه تحصیل به دانشگاه لوزان رفت و در سال ۱۹۵۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته اقتصاد و بازرگانی شد.

اولین شغل بلاتر ریاست روابط عمومی انجمن گردشگری ایالت کانتون وله سوئیس بود و سپس در سال ۱۹۶۴ به مقام دبیرکلی فدراسیون هاکی روی یخ سوئیس رسید. متعاقب آن چند سالی را نیز در فعالیت‌های روابط عمومی و روزنامه‌نگاری در حوزه ورزش و بخش خصوصی مشغول به کار بود. بلاتر پس از آن که به مدیریت روابط عمومی لونژین (کارخانه سازنده ساعت) رسید به دلیل همکاری این کارخانه با متولیان برگزاری المپیک ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ توانست پا به عرصه بین‌المللی ورزش بگذارد.

بلاتر هشتمین رئیس فیفا است. او برای نخستین بار در تاریخ ۸ ژوئن ۱۹۹۸ در پنجاه و یکمین کنگره فیفا جایگزین ژاو هاولانژ برزیلی شد.

او برای ۴ دوره متوالی دیگر در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد. سپ بلاتردر تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۵ چهار روز پس از این‌که برای پنجمین بار به‌عنوان رئیس فیفا انتخاب شد، از ریاست فیفا کناره‌گیری كرد. در واقع پس از بالاگرفتن اتهامات فساد مالی و رشوه‌خواری در فیفا و همین‌طور بازداشت شدن نزدیک به ده تن از مقامات عالی‌رتبهٔ فیفا سپ بلاتر از سمت خود استعفاء داد. این اتهامات مرتبط بود با نحوهٔ واگذاری میزبانی جام جهانی فوتبال به آفریقای جنوبی، قطر و روسیه.

کد خبر 309834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha