همشهری آنلاین: دیوان عالی اروپا رای داده است که توافقنامه ای که به هزاران شرکت اروپایی اجازه می داد اطلاعات افراد را به آمریکا منتقل کنند، غیر قانونی است.

European Court of Justice

ماکسیمیلیان شرمز (Max Schrems) دانشجوي اتريشي که برای حفظ اطلاعات فردی علیه فیسبوک اقامه دعوا کرده بود گفت: "سال‌ها کمیسیون اروپا تنها سکوت اختیار کرده بود درحالی‌که دو سه سال بود که این مسئله می‌توانست حل و فصل شود، اما همیشه می‌گفتند"ماه آینده...ماه آینده... ." حالا حکم دادگاه نکات بسیاری را مطرح کرده که باید رفع و رجوع شود."

در طول این مدت، شرکت‌های اروپائی به گونه‌ای گسترده انواع اطلاعات را در مورد افراد و دیگر شرکت‌ها به آمریکا مخابره کردند.

فرانتس تیمرمن، معاون کمیسیون اروپا گفت: "ما راهنمای روشنی برای مقامات ادارات حفاظت از اطلاعات فردی تدوین خواهیم کرد که بدانند چگونه با تقاضاهای آمریکا برای رد اطلاعات، در چهارچوب حکم دادگاه عمل کنند. شهروند به حفاظت نیازمند است و شرکتها به تضمین‌های قانونی."

در عین حال، دیوان عالی اروپا تاکید کرده است که حفاظت از اطلاعات فردی شامل مواردی که امنیت ملی، منافع جامعه و حکم قانون مطرح است، نمی شود و این احتمالا به معنی آن خواهد بود که نظارت بر اطلاعات فردی در مواردی ادامه خواهد داشت.

یک نماینده پارلمان اروپا به گزارشگر یورونیوز گفت: "این خطر وجود دارد که شرکتها تنها اطلاعات مربوط به اروپا را بایگانی کرده به دور اینترنت و "کلاود" در اروپا حصار بکشند. ما این را نمی خواهیم. ما خواهان ابتکار و اینترنت جهانی هستیم که تنها هنگامی میسر است که بدانیم اطلاعاتمان محفوظ است."

این یکی از مهم‌ترین احکام دیوان عالی اروپا در سال‌های اخیر است.

کد خبر 309795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha