همشهری آنلاین: ماه محرم نزدیک است. با توجه به افزایش تقاضای ظروف یکبار مصرف در این ایام، توصیه رییس اتحادیه پلاستیک و نایلون به مردم استفاده از لیوان‌های یکبارمصرف پلاستیکی به جای کاغذی به دلیل بیماری زا بودن آنهاست.

  هشدار نسبت به آلودگی لیوان‌های کاغذی یکبارمصرف

این در حالی است که طی چهار، پنج سال اخیر با توصیه‌های صورت گرفته مصرف لیوان‌ها و ظروف یکبار مصرف کاغذی به جای پلاستیکی افزایش یافته است.

سید رحیم مقیمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به ایام سوگواری و فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) و افزایش مصرف ظروف یکبار مصرف به مردم توصیه می‌کنم که از خرید لیوان‌های یکبارمصرف کاغذی خودداری کنند و مایعات گرم را در لیوان‌های کاغذی مصرف نکنند. در صورت استفاده از این لیوان‌ها حتما باید مایعات به صورت سرد مصرف شود.

وی با بیان اینکه مضر بودن این لیوان‌ها به ویژه در مکان‌های شرجی مثل آبادان افزایش یافته است گفت:‌ شهرداری اعلام کرده که در مناطق 22گانه تهران از لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی استفاده شود ولی من این موضوع را به شدت رد می‌کنم.

با وزیر بهداشت هم ملاقات کرده و مضر بودن لیوان های یکبارمصرف کاغذی را به اثبات رساندم و وزارت بهداشت نیز این موضوع را تایید کرد.

مقیمی اصل با بیان اینکه لیوان‌های کاغذی حاوی باکتری خطرناکی است که مصرف آنها موجب بیماری‌های داخلی و زخم دهان می‌شود تاکید کرد: اگر این لیوان‌ها سم زدایی و انگل زدایی شود بهتر از لیوان‌های پلیمری است ولی چون مواد سم زدایی در کشور ما گران است بنابراین این کار صورت نمی‌گیرد و این لیوان‌ها با قیمت ارزانی فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون به خریداران توصیه کرد که در زمان خرید حتما باید به برند و حروفی که در انتهای ظروف حک شده دقت کنند و از هر مغازه‌ای خرید نکنند.

کد خبر 309309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha