همشهری‌‌آنلاین: نخستین گردهمایی عکاسان آرت فوتوگرافی و چیدمان هنری، صبح روز چهارشنبه ۱۰ تیر ماه با حضور معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از عکاسان این رشته با هدف استفاده از ظرفیت عکاسی آرت در فضاهای شهری در محل سالن کنفرانس سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

نخستین نشست هم اندیشی با عکاسان آرت فوتوگرافی در سازمان زیباسازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، هادی مظفری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه یکی از دغذدغه های جدی این سازمان به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه شهرداری تبلیغات تجاری و فرهنگی است، گفت: بخش بسیار اثرگذار و مهم این سازه ها تبلیغات فرهنگی است که شامل کمپین های تبلیغاتی، اطلاع رسانی‌ها، الگوی رفتار و مناسبت‌های تقویمی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به روز رسانی سازه های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین و جدی ترین فعالیت‌های سازمان است، افزود: در هر سال 88 بزرگداشت تقویمی وجود دارد . اگر تعداد روز های سال را بر 88 تقسیم کنیم به طور تقریبی هر سه روز یک بار باید محتوای تابلو های فرهنگی تغییر کند. این در حالی است که پروسه آماده سازی تابلو برای هر مناسبت به 35 روز زمان نیاز دارد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری دغدغه ها ی بسیاری دارد که می تواند دستمایه عکاسی باشد، اضافه کرد: برای تغییر سیمای شهر می توانیم از موضوع مهربانی، آسمان آبی، آلودگی هوای شهر، آب، نظم، رعایت قوانین و حتی احترام به سالمندان برای عکاسی استفاده کنیم.

در ادامه این نشست هادیان مدیر فرهنگی و مشارکت شهروندی سازمان نیزگفت: عکاسان آرت می‌توانند در حوزه‌هایی مانند مناسبت‌ها و سبک زندگی معیار و تنزل برخی از رفتارهای اجتماعی، ایده و طرح خود را ارائه کنند تا پس از بررسی و تایید از حمایت سازمان زیباسازی بهره‌مند شوند.

سپس عکاسان حاضر در نشست یک به یک به بیان دیدگاه های خود در حوزه زیباسازی شهری پرداختند.

گفتنی است در این نشست که برای نخستین بار عکاسان رشته آرت فوتوگرافی در یک جا گرد هم آمدند اعضا پیرامون موضوع رسیدن به یک هدف مشترک و کمک به اهداف فرهنگی شهرداری تهران سخن گفتند. هدف ثانویه این نشست نیز شناسایی ظرفیت های کمتر شناخته شده هنر آرت در خلق تصاویر متناسب با تبلیغات فرهنگی در سطح کلان شهر تهران بود.

کد خبر 300067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha