دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

سوانح رانندگی همچنان یکی از دلایل مهم مرگ‌ومیر در کشورمان است و در تازه‌ترین حوادثی که در ۸ نقطه کشور رخ داد ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۴نفر راهی بیمارستان شدند.

تصادف
  • تصادف موتورسيكلت و كاميون

نخستين حادثه مرگبار طي 2روز گذشته در يزد اتفاق افتاد و در جريان آن يك موتورسيكلت با كاميون تصادف كرد. اين حادثه روز يكشنبه در بلوار نواب صفوي رخ داد و زن و شوهري مسن كه راكب و سرنشين موتورسيكلت بودند به‌دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند. سرهنگ منصور جمشيدي، رئيس پليس راهور استان يزد درباره اين حادثه گفت: علت اصلي اين حادثه عدم‌رعايت حق تقدم از سوي راكب موتورسيكلت بود. از سويي سرنشينان موتورسيكلت از كلاه ايمني نيز استفاده نكرده بودند.

  • روز خونين اصفهان

حادثه مرگبار در يزد آغاز سوانح جاده‌اي روز دوشنبه بود و اين حوادث ادامه يافت و ساعتي بعد حادثه‌اي با ابعاد گسترده‌تر در شرق استان اصفهان رخ داد. در جريان اين تصادف خونين كه بين يك كاميون با خودروي پژو 405در جاده چوپانان شهرستان نايين رخ داد 6نفر كشته و 3نفر مصدوم شدند. غفور راستين، مدير حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان اصفهان در توضيح اين حادثه گفت: ساعت 21:47وقوع اين حادثه به مركز فوريت‌هاي پزشكي اعلام شد و بلافاصله گروه‌هاي امدادي راهي محل حادثه شدند. وي ادامه داد: شدت حادثه به حدي بود كه 6نفر از سرنشينان پژو در دم جان خود را از دست داده بودند با وجود اين 3مصدوم ديگر براي مداوا به بيمارستان حشمتيه نايين منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

  • 4 كشته در واژگوني تانكر سوخت

روز يكشنبه رو به پايان بود كه اين بار در حادثه‌اي هولناك كه در ورودي شهرستان مرند رخ داد 4نفر در آتش سوختند. ماجرا از اين قرار بود كه راننده يك تريلي‌كش اينترناش مدل 1975ميلادي كه تانكر آن پر از گازوئيل بود با وجود تابلوهاي هشدار‌دهنده درخصوص كاهش سرعت و حركت با دنده سنگين در مسير سرازيري، به اين علائم بي‌توجهي كرد و همين موضوع باعث نقص در سيستم ترمز آن شد. راننده كنترلي بر خودرواش نداشت و ابتدا با يك خاور و سپس با يك پژو برخورد كرد و واژگون شد. در جريان اين حادثه تانكر، پژو و خاور آتش گرفتند و سرنشينان آنها كه 4نفر بودند جان خود را از دست دادند و يك نفر نيز مجروح شد.

  • تصادف مرگبار پيكان و پرايد

وقتي عقربه‌هاي ساعت 10شب را نشان مي‌داد چهارمين حادثه در جاده قصرشيرين به سرپل ذهاب رخ داد. در اين حادثه 2دستگاه خودروي پيكان و پرايد با يكديگر برخورد كردند كه يك نفر جان خود را از دست داد و 2نفر مجروح شدند. علت حادثه ناتواني راننده پرايد در كنترل وسيله نقليه اعلام شد.

  • راننده نيسان در آتش سوخت

بعد از حادثه مرگبار در جاده قصرشيرين پرونده حوادث رانندگي مرگبار يكشنبه بسته شد اما دقايقي از آغاز روز دوشنبه نگذشته بود كه اين حوادث با مرگ راننده يك دستگاه نيسان آغاز شد. ماجرا از اين قرار بود كه اين نيسان كه حامل اسباب و اثاثيه يك خانوار از عشاير كوچنده مغان بود در جاده مشگين‌شهر از مسير منحرف و واژگون شد. نشت بنزين باعث آتش گرفتن خودرو شد و راننده كه گرفتار شده بود در بين شعله‌هاي آتش جان خود را از دست داد.

  • پيكان و پرايد باز هم قرباني گرفتند

دومين حادثه مرگبار جاده‌ها در روز دوشنبه تصادفي بود كه در مسير پاوه - روانسر در كرمانشاه رخ داد و در جريان آن يك نفر جان خود را از دست داد و 5نفر مصدوم شدند. در اين تصادف كه ساعت 9:30ديروز در سه‌راهي جاده روستاي برهان‌الدين روانسر بين 2خودروي سواري پيكان و پرايد رخ داد 6نفر به‌شدت مجروح و به بيمارستان فرستاده شدند اما يكي از آنها به‌دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. كارشناسان پليس راه روانسر - پاوه علت اين تصادف را انحراف به چپ پيكان اعلام كرده‌اند.

  • تصادف تراكتور با كاميون

حادثه ديگري كه ديروز جان يك نفر از هموطنان‌مان را گرفت به تصادف تراكتور با يك دستگاه كاميون در اسدآباد همدان برمي‌گردد. در جريان اين حادثه يك دستگاه تراكتور به سوي روستاي شهراب در حركت بود به‌دليل شيب زياد جاده كنترل آن از دست راننده خارج شد. تراكتور ابتدا با يك دستگاه كاميون برخورد كرد و در نهايت واژگون شد. شدت اين حادثه باعث شد راننده تراكتور در دم جان خود را از دست بدهد اما 2سرنشين كاميون كه مجروح شده بودند براي مداوا به بيمارستان انتقال يافتند.

  • مرگ 2 زن در سقوط پرايد به رودخانه

به‌دنبال سقوط خودروي پرايد به رودخانه‌اي در جاده فشم تهران، 2زن جانشان را از دست دادند و 2زن ديگر مجروح شدند. صبح ديروز يك پرايد سفيدرنگ كه 4زن سرنشينان آن بودند در جاده فشم از مسير خارج شد و به داخل رودخانه سقوط كرد. شدت حادثه به حدي بود كه يكي از سرنشينان خودرو در دم جان باخت و يكي ديگر به داخل رودخانه پرت شد و 2نفر مجروح شدند. رئيس جمعيت هلال‌احمر شميرانات با بيان اين خبر گفت:

به‌دنبال گزارش اين حادثه به هلال‌احمر، تيم‌هاي امدادي راهي آنجا شدند و توانستند 2مجروح حادثه را در اختيار امدادگران اورژانس قرار دهند و آنها به بيمارستان منتقل شدند. در ادامه نيز جسد يكي از قربانيان از داخل ماشين بيرون كشيده شد و جسد دومين قرباني كه بر اثر خفگي در رودخانه جان باخته بود، پس از جست‌وجويي چند دقيقه‌اي پيدا شد و در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفت.

کد خبر 296995

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha