یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: چه‌احساسی خواهید داشت اگر دریابید یکی از عکس‌هایی که روی اینستاگرام پست کرده‌اید، به قیمت تقریبا ۱۰۰ هزار دلار به یکی از بزرگترین گالری‌های نیویورک فروخته شده‌است؟

اینستاگرام

براساس گزارش رويترز، دو ديره كاربر اينستاگرام تجربه چنين رويدادي را داشته‌است. يكي از عكس‌هاي اينستاگرام اين كاربر كه از چهره‌ خودش به همراه يك عروسك بود، در نمايشگاه هنري فرايز  در نيويورك به فروش رسيد.

فروش اين عكس توسط هنرمندي مشهور به نام ريچارد پرينس انجام گرفته‌است، هنرمندي كه از صفحه اينستاگرام اين كاربر عكس گرفته و تصوير به دست آمده را ويرايش و تنظيم كرده و سپس به فروش رسانده است. به گفته ديره عكس پرتره وي توسط پرينس به قيمت 90 هزار دلار به فروش رسيده‌است.

اين اولين باري نيست كه پرينس از تصاوير اينستاگرام ديگران براي ارائه آثار هنري به نام خودش استفاده مي‌كند. در اكتبر سال 2014 نمايشگاهي متشكل از 38 اثر پرينس در گالري گاگوزيان نيويورك آغاز به كار كرد كه تمامي اين آثار پرتره‌هايي بودند كه وي بدون اجازه از اينستاگرام ديگران برداشته بود. انجام چنين اين اعمالي توسط فردي كه خود را هنرمند مي‌نامد به شدت مورد اعتراض منتقدان هنري قرار گرفته‌است.

پرينس از دهه 1970 در مجله تايم مشغول به كار بوده و از همان دوران تصميم گرفت از تركيب و جمع‌آوري عكس‌هاي مجله تصاويري جديد خلق كند.

کد خبر 296008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha