همشهری آنلاین: دبیر کمیته ملی جامعه اطلاعاتی از حضور پر رنگ اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان فناوری اطلاعات ایرانی در «فروم ۲۰۱۵ وسیس (WSIS)» در ژنو خبر داد و گفت:

شکرخواه Shokrkhah

علاوه بر کارگاه موضوعی مدیران ارشد فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی کشورمان در اجلاس ژنو، دو کارگاه موضوعی در سطوح دانشگاهی و کارشناسی نیز برگزار می‌شود.

دکتر هادی شهریار شاه‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، درباره کارگاه موضوعی در سطح کارشناسی در «فروم ۲۰۱۵ وسیس (WSIS)» در ژنو، گفت: در این کارگاه موضوعی، گزارشی در رابطه با اندازه‌گیری شاخص‌های جامعه اطلاعاتی توسط سازمان فناوری اطلاعات ارائه می‌شود.

آشنایی با:  اجلاس‌ جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی - تونسسند تعهد تونس / سند دستور جلسه تونس برای جامعه اطلاعاتیگروه سازمان ملل درباره جامعه اطلاعاتی / یونسکو / مجمع راهبری اینترنت / آیکان /

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی فاوا افزود: در کارگاه موضوعی در سطح کارشناسی، کارشناسان به طرح چالش‌هایی که در زمینه اندازه‌گیری شاخص‌های جامعه اطلاعاتی روبرو هستند، می‌پردازند.

وی درباره کارگاه موضوعی در سطح دانشگاهی نیز اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل فاوا زیر مجموعه دانشگاه علم و صنعت ایران نیز ارائه‌هایی با موضوع «پژوهش و علم الکترونیکی در جامعه اطلاعاتی؛ به مثابه عوامل کلیدی توسعه پایدار» ترتیب داده است.

شاه حسینی که خود از جمله اساتید ارائه‌دهنده در این کارگاه موضوعی است، گفت: در قالب این کارگاه، اساتیدی از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران، آزاد اسلامی و مرکز تحقیقات مخابرات، مقالاتی که پیشتر مورد داوری قرار گرفته است را ارائه می‌کنند.

دبیر کمیته ملی جامعه اطلاعاتی از دکتر یونس شکرخواه، دکتر غلامعلی منتظر، دکتر طلایی، دکتر غریبی، دکتر خوانساری و دکتر نادری به عنوان اساتید مشارکت‌کننده در این کارگاه موضوعی نام برد.

«فروم ۲۰۱۵ وسیس» از ۲۵ تا ۲۹ ماه مه ۲۰۱۵ تحت عنوان «نوآوری با یکدیگر، قادرسازی تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه پایدار» در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. این مجمع بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» است.

کد خبر 295959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha