همشهری آنلاین: از "علی رهبری" به عنوان اولین رهبر ارکستر فیلارمونیک جهانی جوانان در نیویورک دعوت شده است. این ارکستر شامل ۲۰۰ نوازنده جوان از ۷۰ کشور است.

عل رهبری

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش رسیده، ایمیلی مبنی بر دعوت از "علی رهبری" مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران برای رهبری ارکستر فیلارمونیک جهانی جوانان به این هنرمند رسیده است. این ارکستر از طرف یک موسسه غیردولتی و موسیقیدان‌های مطرح جهانی تشکیل شده و اداره می شود.

ارکستر فیلارمونیک جهانی جوانان شامل 200 نوازنده جوان از 70 کشور است که رده سنی آنها بین 18 تا 26 سال است.

عنوان این کنسرت "صدای جوانان دنیا برای صلح" است و شعار آنها "صدای هر کسی یک نت موسیقی است".

"علی رهبری" در پاسخ به این ایمیل، رهبری ارکستر فیلارمونیک جهانی جوانان را پذیرفته و از هیئت هنری این ارکستر خواسته است که چند نوازنده بااستعداد ایرانی نیز به عنوان یکی از آن 70 کشور در این ارکستر حضور یابند.

این اجرا در سالن مشهور "کارنگی هال" نیویورک در تاریخ 27 سپتامبر و همزمان با اجلاس سران کشورهای سازمان ملل با حضور روسای جمهور کشورها به روی صحنه می‌رود.

بر اساس این خبر، "علی رهبری" مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران از بین بهترین رهبران مطرح دنیا توسط یک هیئت انتخاب بین‌المللی به عنوان رهبر ارکستر فیلارمونیک جهانی جوانان انتخاب شده است. این کنسرت از طرف ارگان‌های دولتی حمایت نمی‌شود و از طرف موزیسین‌های جهان تدارک دیده شده است.

"علی رهبری" درباره رهبری ارکستر فیلارمونیک جهانی جوانان گفت: این اتفاق افتخار بزرگی برای من و کشورم است و برای من و ایران اتفاقی غیرمنتظره است.

"علی رهبری" در حالی چهلمین سال از فصل هنری بین‌المللی خود را سپری می‌کند که بیش از 120 ارکستر جهانی را رهبری کرده و افتخاراتی چون دو جایزه بین‌المللی مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه و سوئیس را کسب کرده و پیش از این در کشورهای بلژیک، چک، کرواسی و اسپانیا به عنوان مدیر هنری بوده است.

کد خبر 295815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha