چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیتراژ پایانی یک فیلم سینمایی به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی» که توسط «شهرام ناظری» خوانده شده است؛ مورد استقبال مخاطبان موسیقی و سینمای کشور قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فیلم ایران برگر تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی»، به آهنگسازی «ارشک رفیعی» بر اساس شعر «دانه‌های باران» از سروده‌های «سیاوش کسرایی» که توسط «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران خوانده شده است.

 این اثر همزمان با اکران فیلم در روزهای آغازین عید نوروز بر روی تعدادی از سایت‌های معتبر موسیقی کشور قرار گرفته و در مدت کوتاهی تعداد زیادی بازدیدکننده داشته و مورد استقبال مخاطبان موسیقی و سینما قرار گرفته است؛ به طوری که شمار قابل توجهی از علاقمندان به موسیقی این آهنگ را برای شنیدن دانلود کرده‌اند. 

«شهرام ناظری» برای اولین بار است که در حوزه سینما خوانندگی یک فیلم سینمایی را برعهده دارد و در واقع برای اولین بار است که یک تک اثر نیز از ایشان به صورت جداگانه در رسانه‌های گروهی کشور منتشر می‌شود.

خواندن تیتراژ پایانی «ایران برگر» وجه دیگری از توانایی و تبحر «شهرام ناظری» در خوانندگی به شمار می‌رود؛ خواندن این اثر توسط شوالیه آواز ایران، شکل جدیدی از اجرا است و وی که همیشه در اجرای کارهای جدید در موسیقی کشور با رعایت همه اصول موسیقی ایرانی پیشرو بوده است، در اجرای تیتراژ «ایران برگر» نیز شکل جدیدی از خواندن را ارائه داده است.

آهنگ تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «ایران برگر» سال گذشته بر اساس شعر «بهانه» که به «دانه‌های باران» مشهور است از سروده‌های «سیاوش کسرایی» توسط «ارشک رفیعی» و با همکاری نوازندگان حرفه‌ای موسیقی در قالب ارکستر بزرگ ساخته شد و بنا به درخواست ایشان، «شهرام ناظری» خواننده سرشناس موسیقی ایران اجرای آن را برعهده گرفت؛ مراحل ضبط نهایی این اثر توسط «آرش عادل‌پور» در استودیو «ترانه سمان» در تهران انجام شد و «زهره سلطانی» نیز به عنوان مدیر تولید در اجرای این اثر همکاری داشتند.

«ایران برگر» جدیدترین اثر سینمایی «مسعود جعفری جوزانی» این روزها از طرف مخاطبان سینما در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته است و هم اکنون طبق آمار رسمی سیستم سینماهای مکانیزه کشور در سال 94 با فروش بیش از 600 میلیون تومان در صدر فروش اکران نوروزی سینمای ایران قرار دارد و کماکان پیشتاز فروش است.

متن شعر «دانه‌های باران» از سروده‌های «سیاوش کسرایی»:
دانه‌های باران به شیشه‌ها، ترانه دارد
در اجاق من آتشی
به چشمان من، زبانه دارد
دانه‌های باران به شیشه‌ها، ترانه دارد
بسته هر دری، خفته هر که خانه دارد
مرغ هوا هم آشیانه دارد
دانه‌های باران به شیشه‌ها، ترانه دارد
دل هوای او، دل هوای می
دل هوای بانگ عاشقانه دارد
آن پرستو، کز دیار ما
بارغم به دل، رفت و کس ندانم کزو نشانه دارد ...
دانه‌های باران به شیشه‌ها، ترانه دارد
غم گرفته باغ جان من
بنگر ای بهار دیررس، شاخه‌ها جوانه دارد
آتش است و شعله‌ها و دود
طرح او سپرده در نظر
با خیال او نگاه من خلوتی شبانه دارد
شب عبوس می‌نماید و دل بهانه دارد
پشت شیشه‌ها، باد رهگذر ترانه دارد
دانه‌های باران به شیشه‌ها، ترانه دارد

کد خبر 290875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha