همشهری آنلاین: ارتش پاکستان اعلام کرد در حمله جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی شمال غرب، دست کم ۳۰ نفر از شبه نظامیان و افراد مظنون به تروریست کشته شدند.

ارتش پاکستان

به گزارش ايرنا بر اساس گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، در عملیات امروز ( 5 فروردين) نیروی هوایی ارتش، مواضع و مخفی گاه‌های شبه نظامیان و تروریست‌ها در منطقه تیراه از مناطق قبایلی خیبر واقع در نزدیکی مرز افغانستان هدف قرار گرفت.

براساس گزارش منتشر شده از سوی ارتش پاکستان، فردی به نام صلاح الدین ایوبی سخنگوی گروه تروریستی موسوم به لشگر اسلام نیز در حملات هوایی امروز کشته شده است.

حملات هوایی ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان و طالبان در مناطق قبایلی شمال غرب این کشور که از حدود 9 ماه پیش در قالب عملیات 'ضرب عضب' و 'خیبر' آغاز شده، از زمان وقوع حادثه تروریستی مرگبار در مدرسه پیشاور شدت بیشتری یافته است.

ارتش پاکستان اعلام کرده است که تاکنون بیش از دو هزار نفر از شبه نظامیان و افراد مظنون به تروریست در جریان این حملات کشته شده‌اند.

روز 25 آذر ماه سال گذشته، تعدادی از اعضای طالبان پاکستان با حمله تروریستی به مدرسه‌ای در پیشاور، بیش از 130 نفر از دانش آموزان بطرز فجیع به قتل رساندند.

طالبان پاکستان ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، اعلام کرد که این اقدام را به تلافی حملات ارتش به مواضع طالبان انجام داده است و تهدید کرد در آینده نیز دست به حملات مشابه خواهد زد.

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان، بعد از اقدام تروریستی طالبان در حمله به مدرسه پیشاور تاکید کرد که چنین اقداماتی تاثیری در حملات ارتش برای از بین بردن تروریست‌ها نخواهد داشت و حملات گسترده نظامی علیه شبه نظامیان و تروریست‌ها تا نابودی کامل آنان ادامه خواهد یافت.

با وجود این که ارتش پاکستان مدعی است تلفات و خسارات زیادی به شبه نظامیان در جریان عملیات ضرب عضب و خیبر تحمیل کرده است، اما رسانه‌های پاکستان به دلیل دسترسی نداشتن به این مناطق، همواره اعلام می‌کنند که نمی‌توانند صحت و دقت اخبار و گزارش‌های اعلام شده از سوی ارتش را تایید کنند.

 

کد خبر 290583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha