پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز پویانمایی صبا برای ایام نوروز امسال ۱۲ انیمیشن جدید ایرانی آماده پخش کرده است.

کارتون نوروزی

به گزارش ايسنا؛ «سفر باران»، «شهر راز»، «ماجراهای کوشای 5»، «روباه و خروس»، «کلبه پدر بزرگ»، «ماجراهای خلیج فارس»، «هزار یک داستان»، «این چیه4»، «قصه‌های نی‌نی»، «دهکده پرماجرا»، «دنیای پویا» و «مهارت‌های زندگی» از انیمیشن‌های نوروزی امسال هستند.

انیمیشن «سفر باران» کودکان را با مناطق مختلف ایران از جمله زاگرس، اصفهان و کاشان آشنا می‌کند. در این اثر داستان سه بچه ابر روایت می‌شود که از بخار قطرات آب دریای خزر تشکیل شده و با وزش باد به سمت جنوب رشته کوه‌های البرز هدایت می‌شوند و دیگر توان بازگشت به دریا را ندارند، به همین خاطر مجبور می‌شوند تا برای رسیدن به دریا راهی خلیج فارس شوند. «سفر باران» در یک قسمت 70 دقیقه‌ای به کارگردانی مرضیه کاظم‌زاده برای مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

همچنین مجموعه انیمیشن «شهر راز» به کارگردانی مازیار محمدی نژاد و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید و در کنداکتور پخش شبکه دو قرار گرفته است.

کارگردان این انیمیشن در معرفی داستان مجموعه‌اش گفت: پسر بچه‌ای به نام سپهر طی کاوشی که در مورد چگونگی از دست دادن پدر دانشمند خویش دارد، به باغی اسرار آمیز بر می‌خورد و از طریق آن باغ به سفری تخیلی می‌رود که بعدها می‌فهمد آنجا شیراز است و در همانجا دوستانی پیدا می‌کند که با کمک آنها می‌تواند ماجراهایی هیجان انگیز را علیه دشمنان شهر و سوء استفاده‌کنندگان از دانش بیافریند.

مجموعه انیمیشن «شهر راز» در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

«ماجراهای کوشای 5» از دیگر انیمیشن‌های نوروزی امسال است که با موضوع معرفی حیوانات و دوستی با آنها ساخته شده است. این انیمیشن هم به سفارش مرکز پویانمایی صبا و کارگردانی فرانک زحلی در 13 قسمت با تکنیک ۳ بعدی تولید شده است.

پیش از این 125 قسمت از مجموعه «ماجراهای کوشا» در پنج سری تولید شد و مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

انیمیشن فانتزی «روباه و خروس» به کارگردانی ارد پیکان فر ساخته شده است. این انیمیشن در قالب یک سریال 52 قسمتی برای مخاطبان کودک و نوجوان تولید شده است.

انیمیشن «روباه و خروس» بازگوکننده داستان‌های فانتزی حیوانات مزرعه‌ای است که در کنار یکدیگر زندگی کرده و در جریان این زندگی مشترک، حوادث مختلفی را نیز تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، موسسه حور نیز به عنوان مجری طرح و رضا تقدسی، ارد پیکانفر، فرخ یکدانه و شهرام حیدریان به عنوان فیلمنامه‌نویس در خلق این انیمیشن تلویزیونی نقش داشتند. همچنین تولید سری جدید از انیمیشن «روباه و خروس» در حال حاضر مراحل پایانی نگارش فیلمنامه را طی می‌کند.

انیمیشن «کلبه پدر بزرگ» به کارگردانی عیسی شهرکی در 13 قسمت هشت دقیقه‌ای با تکنیک سه بعدی از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صباست. داستان این انیمیشن که در ایام نوروز پخش خواهد شد، ماجراهای حیوانات جنگلی را به تصویر می‌کشد که در هر قسمت ماجراهای مختلف و پند آموزی برای آنها به وجود می‌آید.

همچنین انیمیشن «ماجراهای خلیج فارس» به کارگردانی محمد رحمتی با تکنیک سه بعدی در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای در ایام نوروز با کودکان همراه خواهد شد.

انیمیشن «ماجراهای خلیج فارس» ماجرای ناخدا و پسر بچه‌ای را به تصویر می‌کشد که در سفر با لنج خود در خلیج فارس تلاش دارد جزیره‌های ایرانی و نقاط دیدنی آن را به کودکان معرفی کند.

بر اساس این گزارش، «هزار و یک داستان» کاری از بابک نظری از دیگر انمیشن‌های نوروزی امسال است که در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

انیمیشن «این چیه 4» به کارگردانی بهروز یغمائیان در 52 قسمت 10 دقیقه‌ای با تکنیک دو بعدی نیز تولید شده است.

داستان این مجموعه در سیاره‌ای ناشناخته جریان دارد که هفت موجود عجیب و غریب در کنار هم زندگی می‌کنند.

عوامل اصلی این انیمیشن عبارتند از: نویسنده: کارگاه فیلم نامه نویسی رسانه - مهکامه یغمائیان، صادق خوشحال، شیوا اصلانی، اعضای اصلی : شاهنگ کیانی، شیوا ممتحن، علیرضا شادمنش، کیمیا ملکی، بهنام برنجی، افسانه ریاضی، زیبا مرشدلو، مرجان غنی پور، نوشین شمس، رخسان ریحانیان.

«قصه‌های نی‌نی» از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صباست که در 13 قسمت 5 دقیقه‌ای با تکنیک دو بعدی ساخته شده است. عباس صالحی فر و صهبا صمدی کارگردانی مشترک این انیمیشن را برعهده دارند. مراحل صداگذاری این انیمیشن اکنون در حال انجام است و به زودی آماده پخش می‌شود.

«دهکده پرماجرا» از دیگر انیمیشن‌های نوروزی امسال است که فضای ساختاری آن در روستا می‌گذرد.

تولید مجموعه انیمیشنی «دهکده پرماجرا» به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای با تکنیک عروسکی تک فرم تولید شده است.

همچنین شبکه پویا در ایام نوروز یک ویژه برنامه‌ با عنوان «دنیای پویا» تدارک دیده است.

امیر فیضی - کارگردان برنامه «دنیای پویا» - در گفت‌و‌گویی اعلام کرد: این ویژه برنامه، یک مجموعه زنده انیمیشن عروسکی است که بر محور کارتون و انیمیشن ساخته شده است. در این برنامه چند عروسک در استودیو و در لوکیشن دیگر خارج از آن با تکنیک stop moshein به صورت انیمیشن در کنار هم و با هم زندگی ونقش آفرینی می‌کنند.

وی گفت: «دنیای پویا» شامل 26 قسمت 60 دقیقه‌ای است که دو روز قبل از عید نوروز پخش آن آغاز و تا بعد از تعطیلات ادامه خواهد داشت. این مجموعه بر اساس حال و هوای عید ساخته شده و دارای بخش‌های زنده و عروسکی و انیمیشن است.

«مهارت‌های زندگی» آخرین انیمیشنی است که 50 قسمت از آن برای پخش در ایام نوروز امسال در نظر گرفته شده است.

این مجموعه انیمیشن قصد دارد به آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی و نکات مربوط به آداب معاشرت بپردازد.

داستان‌های «مهارت‌های زندگی» با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری تولید شده است .

به گزارش ایسنا، «مهارت‌های زندگی» توسط فرخ یکدانه، ارشاد رهبر، مهراب ناصری، بهروز روستایی و امین حسینیون کارگردانی و توسط منوچهر اکبرلو، مهدی شاه‌پیری، برزویه نوروزی و امین حسینیون،حمزه ابراهیم زاده، احسان مجیدی، علی اصغر دشتچی، مریم اکبرلو، محمدرضا مرزوقی، طلیعه طریقی، نژلا نوشیروانی، پیام شیرمحمدی، رضا سردار، پریا علی‌محمدی،امیر پرویزپویان و سیدمصطفی حسینیون نوشته شده است.

کد خبر 289008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha