همشهری‌آنلاین: همایش روز ملی عکس‌های تاریخی به همراه نمایشگاه تعدادی از عکس‌های تاریخی از آرشیو مرکز آرشیو و اسناد دیپلماسی وزارت امور خارجه ۲۵ آذر ۹۳ در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد.

سعید آبادی

در این همایش که با حضور آقای سرمدی قائم‌ مقام وزیر امور خارجه آغاز شد، دکتر محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران طی سخنانی در افتتاحیه این همایش با تأکید بر اینکه دیروز برای امروز بهترین عنوانی است که می‌توان برای این روز و این همایش انتخاب کرد به سه دسته از میراث فرهنگی بشریت اشاره کرد. .

وی گفت: میراث فرهنگی طبیعی ملموس، ناملموس و مکتوب و دیداری و شنیداری همگی نشانی از دستاوردها و موفقیت‌ها و در عین حال ناامیدیها و شکست‌های جامعه بشریت دارد.

دکتر سعیدآبادی ضمن ضروری دانستن آشنایی یک ملت با داشته‌های میراثی خویش و حفاظت و نگهدرای از این گنجینه‌های ارزشمند، بر موضوع دسترسی محققان و همچنین مردم و بهره‌برداری از این مواریث گرانقدر برای تأمل و افروختن چراغی برای آینده تأکید کرد.

در این همایش آقایان دکتر محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، دکتر عالمی استاد دانشگاه و دامنپاک جامی معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند و سخنرانی کردند.

کد خبر 281420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha