همشهری آنلاین: آرتور مس رهبر دولت منطقه ای کاتالونیای اسپانیا از برگزاری انتخابات زودهنگام به عنوان نخستین گام برای اجرای طرح استقلال از اسپانیا تا سال ۲۰۱۶ خبر داد.

رهبر کاتالان ها از طرح جدید استقلال از اسپانیا پرده برداشت

به گزارش پایگاه خبری یورونیوز، مس با اعلام آمادگی خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام به خبرنگاران در بارسلونا گفت به دنبال تشکیل فهرست مشترکی از احزاب خواهان طرح استقلال کاتالونیا از اسپانیا است.

رهبر کاتالان ها از اعلام زمان مشخص برگزاری این انتخابات خودداری کرد، اما گفت اگر طرح برگزاری انتخابات زودهنگام مورد حمایت اکثریت قرار گیرد، مجوزی برای آغاز مرحله ای خواهد بود که به تشکیل کاتالونیای مستقل منجر خواهد شد.

این اظهارات رهبر کاتالان ها به دنبال برگزاری همه پرسی نمادین و غیرالزام آوری مطرح شد که در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان) برگزار شد.

در این همه پرسی حدود 80 درصد از شرکت کنندگان خواستار جدایی کاتالونیا از اسپانیا شدند.

کاتالونیا منطقه ای خودمختار و ثروتمند در شمال شرق اسپانیاست که هفت میلیون و 500 هزار نفر جمعیت آن فرهنگ و زبان متفاوتی از بقیه مردم اسپانیا دارند. مردم این منطقه به زبان 'کاتالانی' صحبت می کنند.

وضع مالیات های سنگین برای کاتالونیا که یک پنجم ظرفیت اقتصادی اسپانیا را در اختیار دارد و در کنار بحران اقتصادی حوزه یورو، سبب شده که این ایالت به رغم برخورداری از زیرساخت های بانکی و حمل و نقل دریایی، بالاترین میزان بدهی را در میان ایالات اسپانیا داشته باشد.

کد خبر 279260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha