همشهری آنلاین: رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: با تأسف مشاهده می‌شود که برخی سرفصل‌های علوم انسانی در کشور بیش از ۳ دهه است که بازنگری و بروز رسانی نشده و بازنگری در این رشته‌ها می‌تواند یکی از ثمرات تحول و ارتقا در علوم انسانی باشد.

به گزارش مهر، دکتر غلامعلی حداد عادل در شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مشی و رویه شورای تحول و ارتقاي علوم انسانی، عدم ورود به جزئیات تخصصی در هر رشته و واگذار کردن این موضوع به کارگروه تخصصی و مورد اعتماد شورا است.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی ادامه داد: شورای تحول و ارتقا علوم انسانی تنها خود را در موضوع اسلامی‌سازی علوم انسانی مسئول نمی‌بیند و بروز رسانی رشته‌های علوم انسانی با توجه به پیشرفت‌های علمی روز هم یکی از وظایف این شورا است.

وی گفت: البته همه کارگروه ها موظف هستند تا با دقت و موشکافی انطباق گزارش‌های ارائه شده و محتوای پیشنهاد شده را با موازین اسلامی بررسی کنند.

حداد عادل در بخش ديگر سخنانش گفت: موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، به عنوان یکی از مهمترین گفتمان‌های مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» باید در قالب یک فعالیت علمی مستمر و نظامند ادامه پیدا کند.

کد خبر 279243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha