همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که آمار ارائه شده در خصوص خسارات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در کشورمان بسیار بالاست، گفت: تنها در شهر تهران روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تصادف منجر به کروکی اتفاق می‌افتد.

 

به گزارش ايسنا، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در این باره افزود: با در نظر گرفتن هزینه‌ها و خسارات مالی و جانی که تصادفات بر شهروندان و مدیریت شهری تحمیل می‌کند، نیاز به اجرای برنامه‌های گسترده‌ای در جهت کاهش این هزینه‌ها و خسارات احساس می‌شود.

وی با تأکید بر این که عمده‌ترین دلیل به وجود آمدن صحنه‌های دلخراش تصادف، پایین بودن سطح آگاهی رانندگان و عابران پیاده است، اعلام کرد: به همین سبب موضوع آموزش‌های ترافیکی به شهروندان را در اولویت اقدامات خود برای حل معضل ترافیک قرار داده‌ایم.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که برنامه‌های مفصلی را به منظور آموزش شهروندان در زمینه ترافیک تدارک دیده‏‌ایم، اظهار کرد: اعتقاد داریم آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک، مؤثرترین راهکار مقابله با تهدیدات ناشی از سوانح ترافیکی است.

تشکری هاشمی با بیان این که آموزش‌های ترافیکی به کودکان را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده‌ایم، تصریح کرد: کودکان، آسیب‌پذیرترین قشر جامعه به لحاظ صدمات ناشی از تصادفات هستند و آسیب‌های مستقیم و غیرمستقیم که در حوادث ترافیکی به آن‌ها وارد می‌شود، به مراتب بیشتر و سنگین‌تر از سایر اقشار جامعه است.

وی با تأکید بر این که کودکان به دلیل نداشتن تجربه حضور در جامعه و نا آشنا بودن با خطراتی که در خیابان آن‌ها را مورد تهدید قرار می‏‌دهد، همواره در معرض خطرات و تهدیدات بیشتری نسبت به سایر گروه‌های سنی قرار دارند، اضافه کرد: به همین دلیل در مقایسه با میزان حضور در جریان ترافیک، کودکان به طور متوسط 4 برابر بیشتر از بزرگسالان دچار حادثه می‌شوند که یکی از دلایل اصلی آن ناتوانی در مواجهه با حوادث ترافیکی است.

کد خبر 276554

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha