همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نگرانی از سقف تولید نفت اوپک و بالا رفتن ارزش دلار آمریکا، قیمت نفت را در معاملات روز پنجشنبه (٨ آبان ماه) پائین آورد.

بازار بورس

به گزارش ایرنا از رویترز از نیویورک، قیمت نفت در پایان معاملات روز پنجشنبه (٨ آبان ماه) پس از دو روز پی در پی افزایش دوباره مسیر سقوط را در پیش گرفت و نزدیک به یک درصد کاهش یافت.

کاهش دوباره قیمت نفت به دنبال ناامید شدن تحلیلگرن نفتی از کاهش تولید نفت اوپک در نشست آذرماه است ضمن آنکه تحولات بازار پول آمریکا نیز به کاهش قیمت‌ها کمک کرد.

با پایان برنامه فدرال رزرو آمریکا برای خرید اوراق قرضه در روز چهارشنبه (٧ آبان ماه) قیمت دلار به بالاترین سطح سه هفته گذشته رسید. ارزش بالای دلار موجب می‌شود کالاهایی مانند نفت که با دلار قیمت گذاری می‌شوند، برای خریدارانی که با ارزهای دیگر معامله می‌کنند، گرانتر شود.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر ٢٠١٤ در پایان معاملات دیروز (پنجشنبه، ٨ آبان ماه) ٨٨ سنت کاهش یافت و در سطح ٨٦ دلار و ٢٤ سنت تثبیت شد.

بهای نفت دبلیو.تی.آی آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با یک دلار و هشت سنت کاهش به ٨١ دلار و ١٢ سنت رسید.

جان کیلدوف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال، گفت: با کاهش قیمت ارز تغییر اندکی به نفع قیمت نفت انجام شد اما این ماجرا نتوانست کل داستان را تغییر دهد، ترس بر سر نرخ سود و نشست ماه آینده اوپک همچنان وجود دارد.

مقام‌های اوپک و سران کشورهای عضو در ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده اند که نگران کاهش قیمت نفت نیستند و نیازی به کاهش تولید خود نمی‌بینند.

جیمز ویلیامز اقتصاددان انرژی در موسسه دابلیو.تی.آر.جی اکانامیکز، گفت: وقتی می‌گویند که فکر نمی‌کنند تولید نفت را کاهش دهند، به نظرم تصمیم خود را گرفته‌اند.

کد خبر 276457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha