همشهری آنلاین: ده‌ها هزار نفر از مردم ایتالیا روز شنبه در خیابان‌های رم پایتخت این کشور در اعتراض به طرح‌های ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا برای اصلاح بازار کار تظاهرات کردند.

تظاهرات دهها هزار نفری ایتالیایی ها در اعتراض به بیکاری

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه این تظاهرات را بزرگترین اتحادیه صنفی ایتالیا سازماندهی کرده بود.

‌ دانشجویان و جوانان از سرتاسر ایتالیا با تکان دادن پرچم های قرمز اتحادیه صنفی CGIL نخستین تظاهرات از چهار تظاهرات بزرگ در پایتخت را برگزار کردند و از نخست وزیر خواستند برای تقویت بازار اشتغال و حمایت از حقوق کسانی که به تازگی وارد بازار کار شده اند بیشتر تلاش کند.

بیکاری 44 درصدي بی سابقه جوانان ایتالیایي

بیکاری جوانان در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به رقم بی سابقه 44.2 درصد رسیده است و کسانی که توانسته اند شغلی پیدا کنند اغلب به صورت پاره وقت به کار اشتغال دارند که از امنیت و مزایای شغلی چندانی برخوردار نیست.

حزب راست میانه دموکراتیک رنتسی بر سر تدابیر پیشنهادی برای اصلاح بازار کار دچار اختلاف شده است و بزرگترین منشاء این اختلاف نیز بر سر آینده قانون ماده 18 است که اکنون از کسانی که به صورت ناعادلانه از کار اخراج می شوند حمایت می کند.

رنتسی در تلاش برای راه اندازی مجدد اقتصاد ایتالیا و جذب سرمایه گذاران خارجی قصد دارد کار را برای شرکت ها برای اخراج کارکنان خود تسهیل و نظامی را معرفی کند که در آن شاغلان به مرور زمان از حمایت و مزایای شغلی برخوردار می شوند.

اما اتحادیه های صنفی و بسیاری از احزاب چپ از تغییرات مورد نظر خشمگین اند و نخست وزیر 39 ساله ایتالیا به پیروی از تاچریسم متهم شده است.

هرچند مردم ایتالیا معمولا از برگزاری تظاهرات ضد دولتی استقبال می کنند ، این نخستین تظاهرات بزرگ تحت رهبری اتحادیه های صنفی علیه حزب دموکراتیک است که معمولا مناسبات تاریخی حسنه ای با یکدیگر داشته اند.

کد خبر 275867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha