همشهری آنلاین: چهارهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار "اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی" با حضور سازمان‌ها، نهادها، صنایع، شرکت‌ها و تشکل‌های مردمی محیط زیستی دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجید فدایی رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: این نمایشگاه که یکی از مهم‌ترین رویداد زیست محیطی کشور در نیمه دوم سال جاری است، شرکت‌های داخلی و خارجی جدیدترین و آخرین پیشرفت‌ها، دستاوردها و فناوری‌های خود در زمینه محیط زیست و صنایع مرتبط در بخش‌های تولیدی و خدماتی را ارایه می‌کنند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، هدف از برگزاری نمایشگاه را بسترسازی مناسب برای مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست، معرفی توانمندی‌های محیط زیستی در بخش خدمات فنی و مهندسی، آشنایی با مدیریت‌های زیست محیطی، سازمان‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و اطلاع‌رسانی زیست محیطی عنوان کرد.

فدایی آشنایی با سازمان‌های زیست محیطی، بسترسازی مناسب برای مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست، ارایه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، ایجاد انسجام بین بخشی برای توانمندسازی پروژه‌های زیست محیطی، گسترش فرهنگ طبیعت‌گردی و معرفی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و صنایع سبز را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان این که شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه خدمات مختلف فنی و مهندسی زیست محیطی را نیز ارایه می‌کنند، گفت: در این نمایشگاه، امکانات و فناوری‌های نوین زیست محیطی در بخش‌های مدیریت کیفیت هوا، آب، خاک و دیگر بخش‌های مرتبط معرفی خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیریت بهره‌وری انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه‌های زیست محیطی، پروژه‌های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه‌گیری و فناوری آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهین‌‌سازی مصرف سوخت، خودرو سبز و استاندارد سازی خودروها، حفظ منابع طبیعی، ساختمان سازی سبز و مدیریت آب و فاضلاب برخی از مهم‌ترین زمینه‌های حضور در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست است.

فدایی درباره برنامه‌های جانبی این نمایشگاه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در حاشیه این نمایشگاه، آموزش زیست محیطی مدارس و همچنین کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و مناظره‌هایی با موضوعات محیط زیستی با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه، محققان و صاحبان صنایع برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: در پایان کار نمایشگاه، از شرکت‌ها و موسسات و غرفه‌های برتر تقدیر و لوح سپاس و تندیس ویژه اهدا می‌شود.

کد خبر 275843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha